Film

Casanova – Az utolsó szerelem

  • 2019. július 20.

Mikrofilm

A címszereplő író és polihisztor neve nem alaptalanul szinonimája a nőcsábász kalandornak. Egyik leghíresebb afférja mégis egy el nem hált szerelem, melynek kínjait érzékletesen írja le emlékirataiban. Egy Londonban élő ifjú prostituált ígéretes megközelíthetetlenségével az öngyilkosság szélére kergeti a gyakorlott hódítót. Ezt a kettős vereséggel záruló harcot dolgozta fel Buñuel A vágy titokzatos tárgya c. klasszikus filmjében, elszakadva az eredeti történet idejétől, környezetétől és szereplői­től, viszont „a” férfi s „a” nő között az uralomért folytatott örök küzdelem allegóriájává tágítva az esetet.

Benoît Jacquot filmje követi az emlékiratot, ám dekorativitásban és közhelyes bölcselkedésben elvesző feldolgozásából pont az egyetlen lényeges elem, az őrjítő vágy hiányzik. Vincent Lindon kiváló színész – de az az izzó szenvedély, amellyel a más filmjeinek sorsüldözött alakjai az emberi létezés tragikus volta ellen lázadnak, egészen más természetű, mint amit a beteljesedni nem tudó szerelmi vágy itt kivált. Snassz parókába kényszerített Casanovája nemcsak jóval idősebb annál, mint amennyi az Emlékiratok szerzője a londoni kaland idején volt, de nélkülözi mindazt a sármot, hódításra kész galantériát is, amitől elhisszük neki, hogy (a gonosz játszmát folytató kurtizán kivételével) képes megdobogtatni minden női szívet. Egyszerűen nincs affér, ami megtörténhetne, nincs kémia közte és a vágy célját amúgy eléggé enerváltan megjelenítő Stacy Martin között. Hiányoznak az emberek az artisztikusan bevilágított, gazdag díszletekből.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.