Tévésorozat

A spanyol hercegnő

Mikrofilm

Philippa Gregory a kiráy(né)regények keresett kismestere, aki ugyanúgy termel a bestsellerlistáknak, mint a filmstúdióknak, de főként a televízióknak (A másik Boleyn lány, A fehér királyné, A fehér hercegnő).

Most épp 1501-et írunk nála.
A sztori ott indul, ahol A fehér királyné (vagyis a rózsák háborúja) véget ér. Angliában VII. Henrik igyekszik megerősíteni trónját és szövetségre lépni a spanyolokkal, akik ezért elküldik a zord és rideg angol földre a hároméves kora óta királynénak nevelt fiatal hercegnőt, Aragóniai Katalint. Katalinnak nem egyszerű az útja a politikai házasság beteljesedéséig: Artúr, az első férj ugyan meghal fiatalon, de nem könnyű az elhálatlan frigyre hivatkozva hozzámenni az új trónörököshöz, Henrikhez. Miután mégis sikerül, akkor jön csak a nagy túlélőjáték; Katalinnak ez is összejön, ha nem is horzsolások nélkül, de túléli VIII. Henrik távolról sem szokványos házastársi szokásait.

A történelem a legjobb dráma­író, Gregorynak nincs tehát nehéz dolga, de a „női sors” előtérbe helyezésével valamennyire igyekszik saját nézőpontot találni, s ez akkor is dicsérendő, ha nem feltétlenül úttörő vállalkozás. A konfliktusok hol az egyéni boldogulás, hol a politika színterén bontakoznak ki, de jó arányokban felosztva. Aki arra vár, hogy itt tanulja meg az érettségire valót, csalódni fog, cserébe viszont illúziókeltő és részletekben gazdag látványt, illetve jól kidolgozott figurákat kap. Végül a főszereplő (Charlotte Hope) is bebizonyítja, hogy a Trónok harca mellékszerepéből is el lehet jutni a trónig.

Az HBO műsorán

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.