Film

Close

Mikrofilm

A feminizmus sokszor nem elég. Vicky Jewson akcióthrillere papíron csodás lenne: női rendező, két komplexnek szánt nőalak… A Jason Bourne-filmek női átiratának szánt Close alkotói szándéka szerint visszanyúlna a klasszikus, fizikai alapú akciófilmekhez a mai speciális effektekkel feldúsított látványmozik ellenében, visszacsempészné az érzelmi mélységet az öldöklések közti szünetekbe, de hiába e jól hangzó koncepció, ha az egyetlen emlékezetes momentum Noomi Rapace fizikálisan lenyűgöző, visszafogottan feszült és egyszerű játéka.

Sam (Noomi Rapace) a múltja démonaitól gyötört zsoldos, aki látszólag egyszerű, de jövedelmező megbízatást kap: el kell elkísérnie egy marokkói erődszerű luxusvillába egy foszfátbányászattal foglalkozó cég fiatal örökösnőjét (Sophie Nélisse), amíg annak mostohaanyja lebonyolít egy üzletet zambiai partnereivel. A villát persze támadás éri, és a két nőnek menekülnie kell, miközben csak egymásra számíthatnak. Zoénak az anyjával, Samnek pedig a gyermekével kapcsolatos traumái vannak, így némileg vonakodva egymásra találnak, a film pedig hamar és idegesen rövidre zárja a helyzetben megbúvó homoerotikus mellékzöngéket egy teljesen felesleges és hamar kiiktatott férfialakkal.

Közben a csupasz és naturalista akciójelenetek mintha kizárólag arra íródtak volna, hogy a szívós, agilis Rapace fizikai adottságai teljes pompájukban megmutatkozhassanak mindenféle vizuális segédeszköz vagy mutatós helyszín beiktatása nélkül. Amikor viszont Jewson mélyebb állításokat tenne, akkor a Close csúfos kudarcot vall.

Elérhető a Netflixen

 

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.