Tévésorozat

Gentefied

  • Szabó Ádám
  • 2020. május 23.

Mikrofilm

Mivel fix előfizetői bázisra támaszkodik, a Netflix megteheti, hogy kiszolgálja azt a közönségréteget is, amely ugyan egyre növekszik, ám a hagyományos tévé számára még mindig láthatatlan: a Gentefied például a latinókat célozza meg, de persze úgy, hogy az mindenkinek szórakoztató legyen.

Nehéz idők járnak egy kis mexikói családi étteremre: a környék dzsentrifikációja miatt a bérleti díj növekszik, de a törzsközönségnek számító spanyolajkúak egyre nehezebben tudnak megélni, így a bevétel folyamatosan csökken. Az éttermet vezető Papának tehát meg kell felelnie visszajáró vendégeinek, miközben meg is kell újulnia, hogy újabbakat szerezzen. Lényegében ez a kérdés gyötri a sorozat összes szereplőjét: mennyit engedjek identitásomból, hogy még önmagam maradjak? Csak hát az egyes történetszálak nem újabb és újabb jelentésréteget pakolnak a nagyon is valós felvetésre, hanem részről részre ugyanazokat a köröket futják le. A művészeti babérokra törő lánynak meg kell tanulnia úgy kiteljesedni, hogy közben ne adja el magát; a profi séfnek készülő fiúnak az amerikai álom hajszolása közben meg kell őriznie mexikói gyökereit; Papának olyan burritót kell alkotnia, amelyet a mariachik is elfogadnak. A Gentefied úgy foglalkozik az Amerikába szakadt latinók identitásválságával, hogy közben minden hozzájuk köthető sztereotípiát felhasznál – elvégre a Netflix azokat is igyekszik kiszolgálni, akiknek Mexikóról csak a sombrero jut eszükbe. Pedig a One Day at a Time ugyanitt már bemutatta, hogy lehet mindezt eredeti módon is művelni.

Elérhető a Netflixen

 

Figyelmébe ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

A műfaj legnagyobbjaival

Tegye fel a kezét, akinek Bayreuth hallatán először nem Wagner jut eszébe. Nem csoda, hiszen 1876, Wagner Festspielhausának, a kizárólag Wagner-operák előadására épített operaháznak a megnyitása óta a két név elválaszthatatlanul összefonódott. De a városnak van egy másik elsőrangú fesztiválja is.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.