Film

Csekély esély

  • - kg -
  • 2019. július 27.

Mikrofilm

Képzeljünk el egy filmalapos munkát, egy kortárs magyar közönségfilmet ezzel a felütéssel: a főhős (bohókás online oknyomozó) felmond a lapjánál, mert azt épp felvásárolta egy címeres NER-gazember, a propagandasajtó és a fake news nagy barátja. Hősünk maradhatna, csak hát vissza kéne fognia egy kicsit magát – javasolja a főszerk, aki persze marad, mert kell a fizu. Ismerős? Biztos, hogy ilyet sosem fogunk látni magyar filmben, viszont pont így kezdődik Seth Rogen vígjátéka, annyi a különbség csupán, hogy nem NER-vállalkozó, hanem az amcsi elnök nagy haverja veszi meg a jobb sorsra érdemes online kiadványt. Ami ezután következik, az is ismerős, de nem a sajtóhelyzetet taglaló filmekből, hanem a valósággal rossz viszonyt ápoló romkomokból. E kis felvezetés persze csak arra kellett, hogy kiderüljön: milyen jóravaló alak is a mi hősünk.

Tekintsük adottságnak, hogy létezik a vágybeteljesítő filmeknek egy alcsoportja, ahol a kisember mindig megkapja a világ legragyogóbb nőjét. Ezt az alakot a 90-es években még Hugh Grant adta, most viszont a pocakos Rogen – ennyit a férfiideál változásáról. Ami állandó, az a szeretetre méltó lúzer: előfordulásának valószínűsége a havasi jetiével egyenlő, de ez nem természetfilm, hanem profi limonádé, ahol Rogen legfőbb fegyverével, a szeretetre méltó lúzerséggel veszi le összes lábáról Charlize Theront, a külügyi tárca környezetbarát vezetőjét. Kettejük cukiskodása szakmailag adekvát, nézőileg tűrhető, a majdnem NER-es nyitány pedig a műfaji alapfelszereltségen felül eső extra.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.