Film

Csekély esély

  • - kg -
  • 2019. július 27.

Mikrofilm

Képzeljünk el egy filmalapos munkát, egy kortárs magyar közönségfilmet ezzel a felütéssel: a főhős (bohókás online oknyomozó) felmond a lapjánál, mert azt épp felvásárolta egy címeres NER-gazember, a propagandasajtó és a fake news nagy barátja. Hősünk maradhatna, csak hát vissza kéne fognia egy kicsit magát – javasolja a főszerk, aki persze marad, mert kell a fizu. Ismerős? Biztos, hogy ilyet sosem fogunk látni magyar filmben, viszont pont így kezdődik Seth Rogen vígjátéka, annyi a különbség csupán, hogy nem NER-vállalkozó, hanem az amcsi elnök nagy haverja veszi meg a jobb sorsra érdemes online kiadványt. Ami ezután következik, az is ismerős, de nem a sajtóhelyzetet taglaló filmekből, hanem a valósággal rossz viszonyt ápoló romkomokból. E kis felvezetés persze csak arra kellett, hogy kiderüljön: milyen jóravaló alak is a mi hősünk.

Tekintsük adottságnak, hogy létezik a vágybeteljesítő filmeknek egy alcsoportja, ahol a kisember mindig megkapja a világ legragyogóbb nőjét. Ezt az alakot a 90-es években még Hugh Grant adta, most viszont a pocakos Rogen – ennyit a férfiideál változásáról. Ami állandó, az a szeretetre méltó lúzer: előfordulásának valószínűsége a havasi jetiével egyenlő, de ez nem természetfilm, hanem profi limonádé, ahol Rogen legfőbb fegyverével, a szeretetre méltó lúzerséggel veszi le összes lábáról Charlize Theront, a külügyi tárca környezetbarát vezetőjét. Kettejük cukiskodása szakmailag adekvát, nézőileg tűrhető, a majdnem NER-es nyitány pedig a műfaji alapfelszereltségen felül eső extra.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."