Egy repülőgép jelenthette volna Mads Mikkelsen karrierjének végét

  • narancs.hu
  • 2023. október 9.

Mikrofilm

Meg egy James Bond-film forgatókönyve – de szerencsére nem így lett.

Míg európai filmjeiben testben (Sarkvidék) és lélekben is küzdő (Még egy kört mindenkinek; Az igazság bajnokai; A vadászat), összetett drámai hősöket alakít, Hollywoodban Mads Mikkelsen általában az ügyeletes rosszfiút játssza: így volt ez a legújabb Indiana Jonesban, a Legendás állatok: Dumbledore titkában – és talán legismertebb ilyen szerepében, a Casino Royale-ban is. A Zürich Film Fesztiválon azonban nemrég Mikkelsen bevallotta, karrierje egészen máshogy is alakulhatott volna: hajszálon múlott, hogy a James Bond-mozival nemcsak elkezdődött, de is fejeződött hollywoodi kalandja.

„A Casino Royale volt az első forgatókönyv, amelynek minden egyes oldalán ott állt a nevem. Ami azt is jelenti, hogy ha elveszíted, akkor magadra vess. Felszálltam egy gépre, elkezdtem olvasni, majd elaludtam. Aztán amikor leszálltam, egyszerűen otthagytam. Szerencsém volt, hogy egy takarító nem tudta, mi is ez, és kidobta. Ez lehetett volna a karrierem vége” – nyilatkozta. Azt is elmondta, hogy mielőtt megkapta Le Chiffre szerepét Martin Campbell filmjében, nem igazán ismerte vagy érdekelte James Bond. „Soha nem láttam egyetlen Bond-mozit sem addig, és természetesen hazudtam erről. Csak a vasfogú fickót ismertem (azaz Cápát, akit A kém, aki szeretett engem című 1977-es filmben Richard Kiel játszott – a szerk.). Fel sem fogtam, milyen nagy dolog ez az egész egészen addig, amíg a londoni premieren nem kellett találkoznom a királynővel. Vagy neki kellett találkoznia velünk” – emlékezett vissza.

Menet közben persze megszerette figuráját és James Bond világát is, abban azonban biztos, hogy egy ideig nem szerepel majd a 007-es franchise-ben. Szerinte ugyanis ha Daniel Craiget minden hülyeségért cikizték (erről ebben a cikkünkben írtunk részletesen), akkor az ő akcentusával is biztos bajuk van a rajongóknak. Egyelőre azonban még mindig nincs meg az új James Bond, csak egy fő esélyes akad a szerepre.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Varga Judit választása

Nem világos, milyen színjáték bontakozik ki szemünk előtt, az pedig végképp homályos egyelőre, végül hogyan döntenek: megteszik-e a „visszautasíthatatlan” ajánlatot, az érintett a tisztesség maradéka megőrzését választja vagy elfogadja az eddiginél is gátlástalanabb kézitusa katonájának szerepét a hatalomért.

Közel kétmilliárd forint vízdíjat követel az állam Miskolctól, a város bérlakásait adta fedezetként

A magyar állam 2023 végén úgy kapta meg ingyen a rezsicsökkentés miatt milliárdos hiányt halmozó MiVíz Kft.-t 24 milliárd forintos vagyonával, hogy konszolidációt ígértek Miskolcnak. Erre nem került sor, idén nyáron viszont benyújtotta 1,8 milliárdos ki nem fizetett vízdíj számláját a városnak. A törlesztés fedezeteként egy 2,2 milliárd forintra értékelt önkormányzati bérlakásos társasházát adta zálogba a fideszes városvezetés.

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.