Eljött a szuperhős-őrület alkonya? Kivégezték a Netflix Marvel-univerzumát

  • Szabó Ádám
  • 2019. február 23.

Mikrofilm

Siratni azért nem kell a szuperhősöket, maradtak elegen.

Azzal, hogy a Netflix a héten elkaszálta a The Punisher és a Jessica Jones című sorozatait, a streamszolgáltató bevitte a végső döfést a Marvel tévéuniverzumának.

Utóbbi műsor harmadik szezonja lesz az utolsó Marvel-évad, amit a platformon láthatunk.A döntés igazából senkit nem érhetett meglepetésként. Mióta Disney+ néven bejelentették az egeres stúdió hamarosan induló streaming szolgáltatását, sejteni lehetett, hogy lassan minden műsora átvándorol saját platformjára.

A Marvel ugyanis 2009 óta a Disney tulajdonában áll, csak úgy, mint az ABC Studios, ahol ezek a sorozatok készültek – nekik fizetett a Netflix kemény licenszdíjakat a figurák után. A rajongók egyedül a Netflix egyik fejesének tavalyi nyilatkozatában bízhattak, miszerint tárgyalások folynak, hogy néhány Marvel-karakterre épülő spin off elindulhasson a Netflixen.

Nemsokára ezek a tervek is kútba estek.

Amikor 2015-ben a Daredevil elindult, a Netflix és a készítők is abban reménykedtek, hogy a Marvel moziverzumhoz hasonló sikertörténet valósulhat meg a televízióban is. A vak szuperhős mellé érkezett is a Jessica Jones, a Luke Cage, majd az Iron Fist, a szériák pedig nagyjából meg is találták közönségüket, sőt, többnyire még a kritikusok is szerették őket. A hősöket egy történetbe összehozó The Defenders című mini sorozat viszont nagyot bukott, nem lett belőle tévés Bosszúállók.

false

 

A 2017-ben induló The Punisher már nem váltott ki akkora izgalmat a rajongókban és csak visszafogott sikert aratott.A sorozatok alkotói elég nagy szabadságot kaptak mind a Marveltől, mind a Netflixtől, a saját szájízük szerint alakíthatták karaktereiket. Ennek ellenére a sorozatokért felelős showrunerek elég gyakran cserélődtek, csak a Jessica Jones alkotója tudta végig megőrizni helyét. Emiatt történhetett, hogy a műsorok egyre távolabb sodródtak egymástól.

Sokan reménykedtek benne, hogy a tévében is úgy vándorolnak programról programra a szuperhősök, mint a filmekben – ehelyett a crossoverek egyszerű cameo-szerepekké zsugorodtak. Ráadásul a Netflixnél a hangsúly szép lassan áttolódott a saját tulajdonban lévő anyagokra – a képregények tekintetében is. 2017-ben ugyanos felvásárolták Mark Millarnak, a Kick-Ass és a Kingsman alkotójának képregény birodalmát, a Millarworldöt.

A Netflix most azon dolgozik, hogy ennek az univerzumnak a történeteit futtassa fel, és

méltó vetélytársa legyen a Marvelnek.

Két sorozatot és három filmet már be is terveztek. Eközben viszont a Marvelt birtokló Disney sem tétlenkedik.

Az Agents of SHIELD hetedik évadját úgy rendelte be az ABC csatorna (tulajdonosa: Disney), hogy a hatodik évadot még be sem mutatták. A Cloak & Dagger második évadja hamarosan kezdődik a Freeformon (szintén a Disneyhez tartozik).

false

 

A Hulu nevű streaming ebben a hónapban jelentette be új Marveles animációs sorozatait (Modok, Hit-Money, Tigra & Dazzler, Howard the Duck, plusz a The Offenders nevű mash-up különkiadás), a fiataloknak szánt Runaways című, szintén szuperhősös műsoruk harmadik évada pedig már csak egy utolsó ámenre vár. A Hulu ugyan még nem tartozik teljes egészében a Disney-hez, de ez is csak idő kérdése: a stúdió 72 milliárdért vásárolta fel a Foxot, amint pedig a tranzakció lezárul, a biznisz részeként

a Hulu is Miki egérék birtokába kerül.

Csak úgy, mint a The Gifted – Kiválasztottak című sorozat, ami a Fox adón már a második évadjánál jár. Ugyanez igaz az FX-en hamarosan utolsó, harmadik évadjával elrajtoló Légióra is.

Mindezeken kívül három, a Marvel mozikból kiszakadó új tévésorozatos spin offot is bejelentettek: a Tom Hiddleston főszereplésével készülő Lokit; a Vízió és Skarlátboszorkányt, melyben a filmekhez hasonlóan Paul Bettany és Elizabeth Olsen bújhatnak a hősök bőrébe; valamint egy limitált sorozatot, mely a Sólyom-Tél Katonája kettősre épül majd. Ráadásul az sem kizárt, hogy a Netflixes kasza ellenére Daradevil és társainak kalandjai is folytatódnak majd a Disney valamelyik platformján.

A szuperhősökből tehát nemcsak a mozikban, de a tévében is kapunk majd eleget.

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.

Fejszék és haszonnövények

  • Molnár T. Eszter

A táncos székekből összetolt emelvényen lépked. A székek mozognak, csúsznak, dőlnek, billennek, a táncos óvatos, de hiába, végül így is legördül.