Tévésorozat

Elveszett próféciák

Mikrofilm

Terry Pratchett és Neil Gaiman világvége-adaptációja (a regény után most sorozat formájában is) csupa őrület, szemtelenség, humor és szórakozás: a két szerző tesz arról, hogy minden, amit a bibliai történetekről tudtunk, kiforduljon és a feje tetejére álljon. Miért ne történhetne meg, hogy egy Queen- és Velvet Underground-rajongó démon (David Tennant) összefog egy kifogástalan modorú gourmet angyallal (Michael Sheen), hogy megakadályozzák az Antikrisztust a világ megsemmisítésében? Ahol pedig ez megeshet, ott az sem meglepő, hogy Isten nőként (Frances McDormand) osztja az észt; hogy az Éden első emberpárja színes bőrű; hogy a Sátánnak is lehet apácarendje és az Antikrisztus egy tök normális 11 éves kisfiú. Csakhogy nem az a kisfiú, akit annak hittek, hiszen az ördögi tervek sem mennek baki nélkül. Így viszont már csak napok vannak hátra a világvégéig, és jönnek az apokalipszis lovasai, ahogy kell. Mindeközben Sheen és Tennant szokatlan, évezredeken átívelő kapcsolatának története bepillantást enged a teljes világtörténelembe, amelyből kiderül, hogy bár mindent a jó és a rossz harca mozgat, ez is csak papírmunka. Gaiman és Pratchett útja a Monty Pythonnal és jó szándékkal van kikövezve, ők pedig remek humorral idézik meg és karikírozzák ki a keresztény vallási tételeket, Sheen és Tennant párosa pedig maga a tökély. Mindezt végtelenül stílusos zenei és képi világgal öntik nyakon, csak hogy tudjuk, nemcsak a két író, hanem a rendező Douglas Mackinnon (Ki vagy, Doki?; Sherlock) is beleadott apait-anyait.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.