Emmy-díjat nyert Rév Marcell operatőr

  • narancs.hu
  • 2022. szeptember 5.

Mikrofilm

Az Eufória egyik epizódjáért. 

Rév Marcell operatőr megkapta az Emmy-díjat az Eufória című HBO-sorozat egy epizódjának operatőri munkájáért. A kreatív Emmy-díjak átadását a hétvégén rendezték meg a Los Angeles-i Microsoft Színházban.

Rév Marcellt már tavaly is jelölték Emmy-díjra az Eufória egyik részéért. Idén a széria második évadából a The Theater And Its Double című epizód fényképezéséért el is nyerte az amerikai Televíziós Művészeti és Tudományos Akadémia (ATAS) díját az egykamerás, egyórás sorozat operatőri kategóriában.

A szombaton és vasárnap megtartott kreatív Emmy-díjátadó gálán a Netflix Stranger Things, az HBO Max Eufória, a Disney+ A Fehér Lótusz, a CBS The Beatles: Get Back és a Paramount+ Adele: One Night Only című produkciója vitte el a legtöbb díjat, egyenként ötöt. A Netflix Nyerd meg az életed című sorozata és az Arcane című animációs tévésorozat négy-négy díjat gyűjtött össze.

A szombati díjátadón Barack Obama is Emmy-díjas lett. A korábbi amerikai elnök az Our Great National Parks című természetfilm-sorozat narrátorként nyerte el a rangos elismerést. A világ nagy nemzeti parkjait bemutató, öt epizódból álló műsort Barack és Michelle Obama produkciós cége, a Higher Ground készítette. Barack Obama a második amerikai elnök, aki Emmy-díjat kapott. Dwight D. Eisenhower 1956-ban vehetett át az Emmy-különdíjat.

A kreatív Emmy-díjátadón a néhai Chadwick Boseman alakítását posztumusz Emmy-díjjal ismerték el. A Fekete Párduc 2020-ban elhunyt színészét a Mi lenne, ha...?, a Disney+ és a Marvel stúdió produkciójában készült animációs sorozat egyik karakterének hangjáért tüntették ki. A 74. Emmy-díjátadó gálát, amelyen a legjobb tévésorozatok díjait adják át, szeptember 12-én rendezik meg Los Angelesben.

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.

Tudás és hatalom

Második ciklusának elején Donald Trump nekitámadt a legjelesebb amerikai egyetemeknek is. Elnöki hatalmát – amely ezen a területen erősen kérdéses, a végső szót a bíróságok mondják majd ki – immár arra is használja, hogy fél tucat elit magánegyetemet zsaroljon állami források visszatartásával és adószigorítások kilátásba helyezésével: ha nem regulázzák meg palesztinpárti tanáraikat és diákjaikat, és nem számolják fel esélyegyenlőségi programjaikat, oda a washingtoni pénz.