Film

Éretlenségi

  • Szabó Ádám
  • 2019. július 6.

Mikrofilm

Hol vannak már azok az idők, amikor a felnőtté válás egyet jelentett a korai magömlés leküzdésével? A szüzességelvesztős tinifilmek helyett ma az indie coming of age vígjátékok járják, van azonban még pár dolog, ami emlékeztet az elődökre: karikatúraszerű, a show-t ellopó mellékszereplők, a barátság győzelme a közösülés felett, na meg a mindent betetőző, őrült buli, ami soha nem úgy sül el, ahogy a szereplők szeretnék.

Olivia Wilde rendezői bemutatkozása vállaltan és orcátlanul nyúlja le a Superbad, avagy miért ciki a szex? című 2007-es klasszikust – melyet akkor a tinifilm felnőtté válásaként ünnepeltünk. Az Éretlenségi truvája az, hogy ezúttal csajok a főszereplők – ha nem tudtuk volna, ők is vágynak az intimitásra, és ugyanúgy szeretnének megvadulni, mint fiú osztálytársaik. Amy és Molly azonban eddig visszafogták magukat, hogy a jó jegyekre és a továbbtanulásra koncentrálhassanak – mikor rájönnek, hogy emiatt négy­évnyi bulizásról maradtak le, az érettségi előtti utolsó éjszakán igyekszenek mindent pótolni.

Az Éretlenségi az a típusú film, mely folyamatosan kacsintgat, jelezve, hogy érti és érzi a műfaj kliséit, de maga is térdig gázol a közhelyekben. Néhányat ugyan ügyesen aktualizál vagy forgat ki – a közösségi média világában nincsenek már lenézett sulis kasztok, és ahhoz sem kell könyvmolynak lenned, hogy jó tanuló legyél –, de végső soron pont oda lyukad ki, ahova társai szoktak. Nem is baj ez: addig, amíg a szereplőkben van élet, a forgatókönyvben meg kraft, a barátsággal kapcsolatos minden közhelyet lenyelünk.

Forgalmazza a Fórum Hungary

Figyelmébe ajánljuk