Európa mozizni megy és az artkinókat élteti

  • narancs.hu
  • 2019. október 10.

Mikrofilm

Október 13-án Európa-szerte több mint 700 filmszínházban rendezik meg az Európai Art Mozi Napot. A nemzetközi eseményen fesztiválsikerek és új magyar filmek várják a filmrajongókat.

Negyedik alkalommal kerül megrendezésre az Európai Art Mozi Nap, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet az európai filmművészet sokszínűségére és a művészmozi, mint kulturális és közösségi tér fontosságára.

Az Art Mozik Nemzetközi Szövetsége (CICAE) és az Europa Cinemas kezdeményezésére meghirdetett nemzetközi eseményhez Európa-szerte több mint 700 mozi csatlakozott, köztük az Art-Mozi Egyesület szinte teljes tagsága, összesen 28 művészmozi is.

Mű szerző nélkül

Mű szerző nélkül

 

Október 13-án a programban résztvevő filmszínházak változatos filmes programokkal, többek között fesztiváldíjas különlegességek premier előtti vetítésével várják a közönséget.

4. Európai Art Mozi Nap - 2019. október 13-án országszerte a művészmozikban!

4. Európai Art Mozi Nap 2019. október 13-án országszerte a művészmozikban „Európa mozizni megy!" – szól az idén negyedik alkalommal megrendezésre kerülő Európai Art Mozi Nap szlogenje.

Itthon a filmdrámától a kortárs ifjúsági filmen, vígjátékon és bűnügyi filmen át az animációs családi filmig változatos műfajokban öt új európai film és három magyar alkotás adja a program vezérfonalát, amelyek többsége az országos bemutatók előtt, premier előtti vetítéseken kerülnek műsorra. A programhoz csatlakozó 9 budapesti és országszerte 19 további art mozi ezekből válogatva alakította műsorát.

A legfehérebb nap

A legfehérebb nap

 

Premier előtt lesz látható a Cannes-i Filmfesztiválon „Rising Star Award” díjjal elismert izlandi-dán dráma, A legfehérebb nap, a Berlini Filmfesztiválon a Legjobb forgatókönyv díját elnyert olasz bűnügyi dráma, a Ragadozók, a Különleges életek című francia vígjáték-dráma Vincent Cassel főszereplésével, valamint a szintén Berlinben a Legjobb művészeti teljesítmény Ezüst Medve-díjával elismert norvég-svéd-dán dráma, a Lótolvajok.

Szép csendben

Szép csendben

 

De ekkor vetítik Nagy Zoltán első nagyjátékfilmjét is, a Szép csendbent. Műsorra kerül a kétszeres Oscar-jelölt Mű szerző nélkül című film is, mely Florian Henckel von Donnersmarck (Mások élete) új filmje a művészi útkeresésről, meghasonlásról, ahogy a siker visszásságairól, az ezredfordulón születettekről szóló magyar ifjúsági filmdrámájaként aposztrofált FOMO – Megosztod és uralkodsz is, sőt, jönnek még a kuflik is, a népszerű Kuflik-mesekönyvsorozat alapján készült új magyar animációs film, a Mi újság, kuflik? formájában.

false

Részletes programja és az egyes mozik műsora itt olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.