Ezzel az új dobásával gyökeresen átformálná a szuperhős-sorozatokat az HBO

  • Szabó Ádám
  • 2019. július 24.

Mikrofilm

Nem kell már sokáig várni a bemutatóra sem.

Az idei Comic-Con-on nemcsak a Marvel legújabb világhódító terveit jelentették be, de debütált az HBO következő nagy dobásának, a Watchmennek az előzetese is.

A csatorna mostanában elég jó formában van,

mindig képes a figyelem előterében maradni műsoraival, még manapság is, mikor a kenyérpirítónkból is sorozatok áradnak. Bár Trónok harca utolsó évadával ugyan alaposan beégett, mégis rekordszámú Emmy-jelölést gyűjtött vele össze, ráadásul ott van az Éles tárgyak, A törvény nevében, vagy épp a Csernobil is – nem csoda, hogy ez az egyetlen szolgáltató, akitől a Netflixnek félnivalója van.

Hiába a sok petíció, a rajongók dühe, a kritikusok egyöntetű fanyalgása, a tévésorozatok királya mindent visz

A Netflix-HBO versenyt most az utóbbi nyerte - nagy fölénnyel. Kihirdették a legnagyobb presztízsű televíziós díj, az Emmy jelöltjeit - az igazi kérdés az volt, a viccszámba menő záró évad ellenére kedvenc marad-e az HBO sorozata.

Watchmennek szüksége is van a hype-ra: az eredeti alapanyag hiába mindig idők egyik legismertebb és elismertebb képregénye, Zack Snyder 2009-es filmadaptációja a várakozásokkal ellentétben

nem nagyon érdekelte az embereket.

Talán ezért döntöttek úgy fejesek, hogy a rendhagyó szuperhős-történetnek egy kis ráncfelvarrásra van szüksége.

Az új minisorozatot a zseniális A hátrahagyottak alkotója, Damion Lindelof készíti majd,
a sztori pedig nem egy az egyben a képregény adaptációja lesz, inkább csak egy annak világában játszódó alternatív történet.

E szerint napjaink Amerikájában járunk, ahol a szuperhősök és maszkos igazságosztók számkivetettnek számítanak, de néhányan fellázadnak ez ellen. Az eredeti füzetek szereplői közül egyedül Dr. Manhattan, Selyem Kísértet, Csuklyás Bíró és Ozymandias tér majd vissza.

A sorozat főszerepében olyan színészek láthatóak majd, mint a friss Oscar-díjas Regina King, Jeremy Irons vagy Don Johnson. A bemutató októberben várható.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.