Lenyomták végre az Avatart: megvan minden idők legnagyobb bevételű filmje

  • Szabó Ádám
  • 2019. július 23.

Mikrofilm

Nagy meglepetés azért nem történt.

Soha nem kételkedett benne senki, hogy a Bosszúállók sikeres lesz a mozikban, egyedül az volt kérdés, hányadik lesz a filmtörténet legnagyobb blockbusterei között.

A minden idők egyik leghatalmasabb mozis vállalkozását lezáró Bosszúállók: Végjáték remekül startolt, már bemutatója előtt, majd azt követően is rekordokat döntögetett, és hosszú hetekig lehetetlen volt letaszítani a bevételi lista éléről.

Aztán megérkezett Keanu Reeves,

meg egy rakás nagyreményű nyári slágerfilm, a bevételek pedig csökkenni kezdtek – végül Vasember és társai megálltak 2 milliárd 750 milliónál, ami 38 millióval kevesebb, mint amit az Avatar összegyűjtött.Épp ezért a Disney úgy döntött, néhány alibi-extrával felturbózva újra csatába küldi a Bosszúállókat.

A Bosszúállók visszatérnek, hogy lenyomják az Avatart

A Pókember: Idegenben pedig július 2-án érkezik a mozikba. Az egy pillanatig sem volt kérdés, hogy minden idők egyik legnagyobb mozis vállalkozásának lezárása, a Bosszúállók: Végjáték siker lesz. Már bemutatója előtt rekordokat döntött; sokan rögtön Oscarról kezdtek suttogni; aki pedig spoilerezni mert, az az életével játszott.

Nem sokan hittek benne, hogy a csel működni fog, de végül a stúdiónak lett igaza: az újrajátszások szépen teljesítettek a moziban, a Disney pedig az idei Comic-Conon bejelentette, hogy ha egy hajszállal is, de sikerült lenyomniuk az Avatart a bevételeket tekintve, bár az inflációt nem számolva.

Mindez a film mozis karrierjét lezáró könyvelés után derült ki – vagyis tényleg minden centre szükség volt a rekorddöntéshez. Különösen jól teljesítettek a szuperhősök Kínában, az Egyesült Királyságban, Dél-Koreában, Brazíliában és Mexikóban.

Amerikában azonban Thor-ék nem tudták megdönteni a Star Wars: Az ébredő erő rekordját. Az Avatar–Bosszúállók csatának persze nem volt igazi tétje: mivel a Disney megvette a Fox stúdiót, immár az Avatar is hozzájuk tartozik – így minden idők 10 legnagyobb bevételű filmjéből hét is Miki egérék istállóját erősíti.

Miki egér felfalta a rókát, és egy igazi szörnyet teremtett

Március 20-án nyélbe ütötték minden idők legnagyobb szórakoztatóipari bizniszét. A Disney 71,3 milliárd dollárért felvásárolta a 21st Century Fox filmes és televíziós részlegét. A tranzakció értéke körülbelül a magyar GDP felének felel meg. Az így létrejött gigacég a mozibevételek akár 40 százalékát is megkaparinthatja.

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.