Lenyomták végre az Avatart: megvan minden idők legnagyobb bevételű filmje

  • Szabó Ádám
  • 2019. július 23.

Mikrofilm

Nagy meglepetés azért nem történt.

Soha nem kételkedett benne senki, hogy a Bosszúállók sikeres lesz a mozikban, egyedül az volt kérdés, hányadik lesz a filmtörténet legnagyobb blockbusterei között.

A minden idők egyik leghatalmasabb mozis vállalkozását lezáró Bosszúállók: Végjáték remekül startolt, már bemutatója előtt, majd azt követően is rekordokat döntögetett, és hosszú hetekig lehetetlen volt letaszítani a bevételi lista éléről.

Aztán megérkezett Keanu Reeves,

meg egy rakás nagyreményű nyári slágerfilm, a bevételek pedig csökkenni kezdtek – végül Vasember és társai megálltak 2 milliárd 750 milliónál, ami 38 millióval kevesebb, mint amit az Avatar összegyűjtött.Épp ezért a Disney úgy döntött, néhány alibi-extrával felturbózva újra csatába küldi a Bosszúállókat.

A Bosszúállók visszatérnek, hogy lenyomják az Avatart

A Pókember: Idegenben pedig július 2-án érkezik a mozikba. Az egy pillanatig sem volt kérdés, hogy minden idők egyik legnagyobb mozis vállalkozásának lezárása, a Bosszúállók: Végjáték siker lesz. Már bemutatója előtt rekordokat döntött; sokan rögtön Oscarról kezdtek suttogni; aki pedig spoilerezni mert, az az életével játszott.

Nem sokan hittek benne, hogy a csel működni fog, de végül a stúdiónak lett igaza: az újrajátszások szépen teljesítettek a moziban, a Disney pedig az idei Comic-Conon bejelentette, hogy ha egy hajszállal is, de sikerült lenyomniuk az Avatart a bevételeket tekintve, bár az inflációt nem számolva.

Mindez a film mozis karrierjét lezáró könyvelés után derült ki – vagyis tényleg minden centre szükség volt a rekorddöntéshez. Különösen jól teljesítettek a szuperhősök Kínában, az Egyesült Királyságban, Dél-Koreában, Brazíliában és Mexikóban.

Amerikában azonban Thor-ék nem tudták megdönteni a Star Wars: Az ébredő erő rekordját. Az Avatar–Bosszúállók csatának persze nem volt igazi tétje: mivel a Disney megvette a Fox stúdiót, immár az Avatar is hozzájuk tartozik – így minden idők 10 legnagyobb bevételű filmjéből hét is Miki egérék istállóját erősíti.

Miki egér felfalta a rókát, és egy igazi szörnyet teremtett

Március 20-án nyélbe ütötték minden idők legnagyobb szórakoztatóipari bizniszét. A Disney 71,3 milliárd dollárért felvásárolta a 21st Century Fox filmes és televíziós részlegét. A tranzakció értéke körülbelül a magyar GDP felének felel meg. Az így létrejött gigacég a mozibevételek akár 40 százalékát is megkaparinthatja.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter szupersztár

Napok alatt tökéletesen összeállt a Tisza Párt által koordinált zarándokút, Magyar Péter speciális országjárás keretében gyalogol el Budapestről Nagyváradra. De miért nem a sajtószabadsággal foglalkozik? Elmondta.

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.