Tévésorozat

Fargo

4. évad

  • - krusovszky -
  • 2020. december 16.

Mikrofilm

Az ’50-es évek Amerikájában nemcsak a feketéknek nem volt könnyű az élet, de a fekete maffiafőnököknek sem, különösen, ha olyan vidéken próbálkoztak, ahol jóformán azt sem tűrték el tőlük, ha kitették a lábukat az utcára.

Mindennek remek illusztrációját adja a Fargo – Kansas Cityben játszódó – negyedik évada. Az ígéretesen induló antológiasorozat a fekete humor és az erőszak, no meg némi harmadik típusú metafizika keverésével igyekszik egyéni hangon szólni, többé-kevésbé hűen a Coen testvérek ősfilmjében felvázolt világlátáshoz.

A jelen évadban például hó is alig van, és amennyi felbukkan belőle, azt is gyorsan felszippantja a cuki vígjátékok és cuki Wes Anderson-filmek apró sztárja, Jason Schwartzman, aki olaszosan összehúzott szemöldökkel méregeti ellenlábasát, a szintén a vidám műfajok felől érkező Chris Rockot. Nem először fordul elő, hogy vígjátékon edződött színésznek kéne hirtelen vértől iszamlós bűnszervezeti vezetőt alakítania, gondoljunk csak Vince Vaughnra A törvény nevében második szériájából. Schwartzman és Rock párosából végül Rocké lesz a hitelesebb bűnöző, de ez is maximum öt perc pluszt jelent majd karaktere életpályáján.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.