Film

Szuperagy

  • SzSz
  • 2020. december 16.

Mikrofilm

Ha betáplálnánk okostelefonunkba, hűtőszekrényünkbe, vagy épp kenyérpirítónkba az elmúlt évek összes vígjátékát, komikáját és komikusát, a mindentudó mesterséges intelligencia sem tudna különbséget tenni Melissa McCarthy és Adam Sandler között.

Ez az életünket uraló „okosvalami” – nevezzük csak AI-nek – a filmítészek megélhetésére is veszélyt jelent; mégis, ki kíváncsi valaki pár flekkes véleményére, amikor az algoritmusok már azelőtt eldöntötték, milyen mozi való nekem, mielőtt bekapcsoltam volna a tévét? Épp ezért az ítészek mindenféle listákkal és számvetésekkel igyekszenek jelentőségüket bizonygatni – az egyik ilyet nemrég a The New York Times adta ki „A 21. század (eddigi) legnagyszerűbb színészei” címmel, és Melissa McCarthy is ott virított rajta. Ám Adam Sandler valahogy lemaradt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.