Film

Szuperagy

  • SzSz
  • 2020. december 16.

Mikrofilm

Ha betáplálnánk okostelefonunkba, hűtőszekrényünkbe, vagy épp kenyérpirítónkba az elmúlt évek összes vígjátékát, komikáját és komikusát, a mindentudó mesterséges intelligencia sem tudna különbséget tenni Melissa McCarthy és Adam Sandler között.

Ez az életünket uraló „okosvalami” – nevezzük csak AI-nek – a filmítészek megélhetésére is veszélyt jelent; mégis, ki kíváncsi valaki pár flekkes véleményére, amikor az algoritmusok már azelőtt eldöntötték, milyen mozi való nekem, mielőtt bekapcsoltam volna a tévét? Épp ezért az ítészek mindenféle listákkal és számvetésekkel igyekszenek jelentőségüket bizonygatni – az egyik ilyet nemrég a The New York Times adta ki „A 21. század (eddigi) legnagyszerűbb színészei” címmel, és Melissa McCarthy is ott virított rajta. Ám Adam Sandler valahogy lemaradt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.