Fekete embert gyilkolt volna az Elrabolva sztárja

  • Szabó Ádám
  • 2019. február 5.

Mikrofilm

Liam Neeson bevallotta, hogy egyszer vele is megtörtént az, ami filmjeiben rendszeresen előfordul.

Manapság leginkább hidegvérű, bosszúálló figuráiról ismerhetjük Liam Neesont: az olyan filmek, mint az Elrabolva vagy a Fehér pokol igazi akciósztárrá avatták a karrierjét drámákkal megalapozó színészt.

A vásznon alakított figuráival ellentétben Neeson kifejezetten visszafogott alkatnak számít, épp ezért lepődött meg az egész világ azon, amit legutóbbi interjújában mondott. Legújabb filmje, a Dermesztő hajsza című bosszú-thriller sajtókörútján idézett fel egy történetet az Independentnek arról, miből merít ihletet ezekhez a mozikhoz.

A Dermesztő hajsza a norvég Az eltűnés sorrendjében amerikai remake-je, és egy hókotró munkásról szól, aki bosszút áll a fiát meggyilkoló drogdílereken. Mint Neeson elmondta, tudja, hogy érez a hős, és megérti motivációját is. „Isten őrizz, hogy bármelyik családtagod megsérüljön valamilyen bűncselekményben” – kezdett bele, majd elmesélt egy történetet.

false

 

Eszerint a színész épp egy tengerentúli forgatásról érkezett haza, amikor megtudta, hogy egy ismerősét megerőszakolták – nem árulta el, hogy egy barátjáról vagy családtagjáról volt szó. Megkérdezte, ki volt az, illetve milyen volt a bőrszíne. Mikor kiderült, hogy fekete volt az elkövető, elkezdett egy bottal fel-alá járni a környéken abban reménykedve, hogy valaki beléköt. „Szégyellem, de legalább egy hétig csináltam ezt, abban reménykedve, hogy valamilyen fekete szemétláda kijön egy kocsmából és nekem áll. Hogy aztán… megölhessem” – vallotta be a színész.

Ma már szégyelli magát emiatt, és vallomásakor pontosan tisztában volt azzal, milyen botrányt okozhat magának – és pontosan ez történt. Rasszista Liam Neeson-mémek árasztották el a Twittert, a Guardian újságírója véleménycikkben ítélte el a színészt.

Neeson magyarázatként még elmondta, hogy „a bajok” (The Troubles), vagyis az észak-írországi polgárháború és a Véres Vasárnap idején nőtt fel, ez is hozzájárulhatott ahhoz, hogy egy rövid ideig úgy gondolta, az erőszak és a bosszú megengedhető cselekedetek. A színész egyébként is szokatlanul őszintének számít az A-listás sztárokhoz képest: tavaly például egy ír tévéműsorban boszorkányüldözésnek titulálta a MeeToo mozgalmat.

2017-ben pedig azt nyilatkozta, felhagy az akciófilmekkel, hiszen már több mint 65 éves. A Dermesztő hajszát akkor már leforgatta, a Honest Thief munkálataiba viszont csak ezután fogott bele. A film a nagy bejelentés ellenére ismét csak egy akciófilm, amiben Neeson egy bankrablót alakít majd, aki szerelme miatt jó útra térne, ám előtte tisztáznia kell nevét és meg kell küzdenie a korrupt zsarukkal.

Figyelmébe ajánljuk

Női dzseki trendek, amelyeket érdemes figyelni idén ősszel és télen

  • Támogatott tartalom

Az őszi-téli szezon mindig a kabátok és dzsekik időszaka: ezek a darabok nemcsak a melegedről gondoskodnak, hanem meghatározzák az egész öltözéked stílusát is. Idén a klasszikus megoldások mellett számos új irányzat is teret nyer, amelyek egyszerre praktikusak és divatosak. Nézzük, milyen trendek hódítanak a női dzsekik világában a következő hónapokban!

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.