Felnövéstörténet, medvecukor pizza – itt a legújabb Paul Thomas Anderson-film előzetese

  • narancs.hu
  • 2021. szeptember 28.

Mikrofilm

A Licorice Pizza című filmben bemutatkozik a rendező kedvenc színészének számító, 2014-ben elhunyt Philip Seymour Hoffmannak a fia is.

Az elmúlt több mint 20 évben nem nagyon hibázott, épp ezért érthető, ha hatalmas várakozás előzi meg Paul Thomas Anderson legújabb filmjét. A Magnólia, a Boogie Nights vagy a Vérző olaj nyolcszoros Oscar-jelölt rendezője jellemzően szereti megtartani a misztériumot filmjei körül.

Legújabb filmjének most kikerült előzetese azonban rendhagyó módon elég beszédes lett.

A Licorice Pizza nosztalgikus hangvételű, coming-of-age sztoriba csavart love sztori. A rendezőt ismerve azonban biztosak lehetünk benne, hogy a film tartogat még számunkra meglepetéseket. A sztori egy Gary Valentine nevű középiskolásról szól, aki gyerekszínészként is igyekszik érvényesülni, miközben beleszeret egy Alana nevű kortársába. Előbbit Anderson egyik kedvenc színészének, a 2014-ben elhunyt Philip Seymour Hoffmannak a fia, Cooper Hoffman alakítja, akinek ez lesz a színészi bemutatkozása. Szintén most debütál a szerelem tárgyát alakító Alana Haim, aki nem más, mint a HAIM együttes gitáros-énekese; az egyik legmenőbb női rockbanda több klipjét is maga Anderson rendezte.

Az újoncok mellett egy rakás jól ismert, remek színészt is láthatunk majd: rémes frizurájával Bradley Cooper alakítja majd a valóban létező, Jon Peters nevű producert, de feltűnik még az előzetes alapján ugyancsak őrült szerepet kapott Sean Penn, Christopher Walken, Ben Stiller, John C. Reilly és Benny Safdie is.

És hogy mit jelent a címbeli Licorice Pizza, azaz Medvecukor Pizza? Az elnevezés egy 1969-ben alapított, kultikus dél-kaliforniai lemezboltot jelöl, amely 1985-ös eladásáig 34 üzletből álló lánccá fejlődött. Logójukon egy 30-as évekbeli női szakács látható, amint büszkén kezében tart egy frissen kisült bakelitalbumot. A kép a közelmúltban pólókon virítva éledt újjá. A lemezbolt a nevét a Bud & Travis nevű folkduó Bud & Travis… In Concert című élő albumából kölcsönözte. Ezen hallható, amint a duó tagjai azon viccelődnek, az albumuk annyira sikertelen, hogy a másik oldalára szezámmagokat szórtak, és akár egy turmixgépen is lejátszható. Mielőtt pedig nekikezdenek a La Bamba című sláger saját verziójába, megemlítik, hogy lemezüket a takarmányboltokban „medvecukor pizza”, más néven „édesgyökér pizza” néven találhatják meg.

A Licorice Pizza bemutatója november 26-án lesz a tengerentúlon.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.