Folytatást kap az Űrgolyhók

  • narancs.hu
  • 2024. június 19.

Mikrofilm

Mel Brooks marad a producer, de új rendező érkezik.

Azt, hogy futószalagon érkeznek a Star Wars-filmek és sorozatok, már megszoktuk – de úgy néz ki, a nagyüzemi gyártás a Star Wars-paródiák királyát is újabb mozira ösztökélte. A hírek szerint ugyanis készül az Űrgolyhók második része, amely, legalábbis egyelőre úgy néz ki, nem remake vagy spin-off lesz, hanem sima folytatás.

Az 1987-es űropera-paródia ma már igazi klasszikusnak számít. Rendező-producere, Mel Brooks a hollywoodi komédiák koronázatlan királya: első rendezői próbálkozása, a Producerek azonnal hatalmas siker lett, amelynek forgatókönyvéért Oscart is kapott. Aztán többek között a horrorokat (Az ifjú Frankenstein), a stúdiórendszert (Bombasiker) és a suspense-filmeket (Magasafrász) is parodizálta, mielőtt nekifogott minden idők egyik legnagyobb filmsikere, a Csillagok háborúja paródiájának.

A folytatásról egyelőre annyit tudni, hogy Brooks producerként tér majd vissza, és feltűnik benne Josh Gad (A meztelen dobos, A szépség és a szörnyeteg) is, aki Brooks tavalyi projektjében, a Világtörténelem, 2. részben Shakespearet jétszotta. A rendező az a Josh Greenbaum lesz, akinek az elmúlt évek egyik legelborultabb vígjátékát, a Barb és Star Vista Del Marba megyet köszönhetjük, de nevéhez köthető a tavalyi Kivert kutyák és Will Ferrel rendhagyó, Will & Harper című dokuja, amit az idei Sundance Filmfesztiválon mutattak be. A forgatókönyvön a rendező Josh Gaddel, valamint Benji Samittal és Dan Hernandezzel közösen dolgozik – utóbbiak elsősorban olyan adaptációikról ismertek, mint a Tini Nindzsa Teknőcök: Mutáns káosz, a Pokémon – Pikachu, a detektív vagy a Lego Star Wars: Rebuild the Galaxy.

Az első rész sztárjai közül a Csubakka-paródia Morzsát alakító John Candy 1994-ben hunyt el, a Darth Vader-koppintás Lord Kobak sisakját felvevő Rick Moranis pedig a felesége halála után a 90-es évek végén visszavonult a filmezéstől, azóta pedig legfeljebb kisebb szinkronszerepekben tűnt fel. A Szóló sztárt alakító Bill Pullman viszont továbbra is hatalmas erőbedobással dolgozik, de nem űgy tűnik, hogy visszatérne szerepéhez.

Az egyelőre még ötletfázisban lévő projekt várhatóan az Amazonra érkezik majd.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.