Tévésorozat

Gyűlöletbe zárva

Informer

Mikrofilm

A nemzetközi terrorizmus elleni harc egyik legnagyobb kerékkötője, hogy a pánikba esett nyugati hatóságok egyszerűen nem ismerik saját társadalmukat.

Nem értik, mi fán teremnek a rettegett fundamentalisták, dzsihádisták, akik bármelyik belvárosi kávézó vendégeit halomra lőhetik, vagy bármelyik buszt felrobbanthatják. Ezek az emberek a városaikban teremnek, és többnyire a többségi társadalom rasszizmusán híznak. A közösségeket, ahonnan indulnak, évtizedeken át (paradox módon) gyűlölettel vegyes érdektelenség vagy legalábbis puszta rendvédelmi érdeklődés övezte. Mostanra beértek, és a rendőrségben hirtelen felébredt a lázas vágyakozás, hogy belülről is megismerje a működésüket.

Rory Haines és Sohrab Noshirvani feszült és összetett sorozata szándékosan visz be az erdőbe. Egyetlen kapaszkodónk és idegenvezetőnk a dörzsölt Raza (Nabhaan Rizwan), egy második generációs pakisztáni brit fiatalember, aki nem egy szent, de nem is igazi gazember. Egy görbe este után a rendőrök drogot találnak nála, és letartóztatják. Az egyetlen kiutat a kérges Gabe Waters nyomozó (Paddy Considine) jelenti, aki beszervezi informátorként, hogy segítségére legyen a kelet-ázsiai közösségekben megbújó potenciális terroristák felkutatásában. Waters tudja, hogy mindenki zsarolható: Raza gyenge pontja nevelőanyja, aki illegálisan tartózkodik Nagy-Britanniában már 16 éve.

Az Informer eljátszik a sokat látott klisékkel, de úgy keveri azokat, hogy sokadszorra is meglepik a nézőt. Waters nyomozó évekig beépített ügynökként dolgozott egy neonáci szervezetben, és kreált személyiségét egyre kevésbé tudja távol tartani magánéletétől. Raza sármos zsivány, akit életművész hajlamai sem tudnak távol tartani az igazán komoly bűntől. Az energikus Rizwan és a megfontolt Considine remekül működtetik a furcsa, kelletlen bizalomra és gyanakvásra épülő dinamikát. Ugyanakkor a női szereplők kissé kiforratlanok: Waters lassan összeomló felesége, pótanyaként funkcionáló felettese és bizarr modorú társa többnyire csupán tetszetős kiegészítők a cselekményben. Hasonló a helyzet Raza jó szándékú mostohaanyjával és barátnőjével.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.