Film

Heavy túra

  • 2019. március 28.

Mikrofilm

Már az ált. isk. óta zúzza a banda a heavy metált. Rettentően zordak és kemények, az énekes úgy hörög és morajlik, hogy beleremeg – a garázs, ahol (egyéb érdeklődés híján, egyelőre, átmenetileg és tizenéve már ideiglenesen) a négy finn falusi rocker zenélni kénytelen. Meg elviselni a kinézetükre vonatkozó, a vidékiesen egyszerű és tömör gondolatmenetet (buzi!) a helybéli tahók részéről. Aztán mindent megváltoztat, amikor majdnem úgy látszik, hogy talán, ha minden jól menne, akár fel is léphetnének végre. Az erősen kutya vacsorája jellegű ábrándozás merész tettekre sarkallja a sikeréhes ifjakat. Miközben az önáltatást egészen a norvég televízió élő közvetítésének lehetőségéig turbózza a frontember, a többiek logót és jelmezt terveznek, egy agyonhorpadt buszra is beruháznak, sőt még egy (1) számot is írnak, ihletet merítvén a beleszorult fél kecskét továbbítani nem tudó csontdaráló kattogásából (civilben apja mészárszékét üzemelteti a gitáros). Aztán felpörögnek az események: egy koporsó és egy dühöngő őrült társaságában menekülnek a norvég terrorelhárító osztag és a finn rendőrség elől. Ami nem robban fel, esik szét, az eljut a fesztiválra, s miután a dalnok lehányja a közönséget, a szende virágáruslány is beleszeret.

Ha fél órával rövidebb lenne, ötöst adna erre az önfeledt ökörködésre a középiskolai videószakkör kissé elfogult vezetője. Ún. profiként még lehetett volna csiszolgatni itt-ott, úgy dramaturgiailag, mint poénok tekintetében. A film élvezetéhez kell némi elkötelezettség is a nem is heavy, inkább death metal irányában. Vagy füldugó.

Forgalmazza a Hungaricom

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.