Tévétorrent

Mrs. Wilson

Mikrofilm

Minden család történetében van több regényre való anyag is, de olyan Wilsonékéhoz hasonló nyalánkságokkal, mint a kémkedés vagy a bigámia talán nem mindenki dicsekedhet. A történetet a jeles brit színésznő, Ruth Wilson vette kezébe, aki empátiával és kellő távolságtartással közelít kalandos életű nagyapja nemes és nemtelen cselekedeteihez. Alexander Wilson, a kém, titkos ügy­nök és regényíró élete nem könnyű alapanyag, hiszen sok részletét elhomályosítják a férfi gondosan szőtt hazugságai, más részei pedig még mindig titkosított dokumentumokba vannak rejtve, ezért az unoka ahhoz nyúl, ami a legjobban hozzáférhető: az apai nagymama, Alison Wilson emlékirataihoz.

Az asszony élete akkor omlik össze, amikor imádott férje váratlanul meghal, és egy másik Mrs. Wilson jelenik meg Alec holttestét követelve. Alison párhuzamos nyomozásba kezd a jelenben és közös múltban (miközben fiaikat is védeni próbálja az atyai mítosz leomlásától) és lassan feltárul a férfi hazugságainak szövevénye. A sorozat alkotói nem heroizálják a nagyszülőket: a nagyanya az emberfeletti fájdalom közepette is egy mindennapi, szerelmes nő marad, a nagyapa pedig egy hazugságaiban is őszinte, saját természetétől gyötört (többszörös) családapa. Iain Glen a tőle megszokott intelligenciával állítja elénk Wilsont – újra és újra becsapja, majd visszahódítja a nézőt.

Sokáig azt hisszük, egy asszony/család kálváriáját látjuk, de valójában legalább négyét. A sorozat nem olcsó könnyfakasztásra hajt vagy régi sebeket tépked, hanem békét köt a családok között.

Magyar felirat: anneshirley83 & gricsi

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."