Film

Hol a vér?

Vámpírok Bronx ellen

  • SzSz
  • 2020. november 22.

Mikrofilm

Negyedszázada a vérszívónak öltözött Eddie Murphy még Brooklyn életét bolygatta fel – hol van már a kukában rakott tűz felett összegyűlő söpredék, a föld fölött gomolygó köd és a szétírt falak által határolt sikátor!

Brooklyn immár a bubble tea-ről, az újhullámos bagelezőiről és hipszterhordáiról nevezetes, ahol – ha hinni lehet az urbanisztikai magazinoknak és influenszereknek – bűnnek nyoma sincs. Már ha nem vesszük annak, hogy 10 dollárt is elkérnek egy frappuccinóért.

A Netflix tinihorrorja épp ez ellen a folyamat ellen emeli fel a szavát: a dzsentrifikáció lassan New York egy másik, legendás városrészét is felemészti, a helyi fiatalok azonban nem hagyják magukat. A film jól illeszkedik a streamingszolgáltató elmúlt pár évének szemmel látható irányvonalába – az elnyomottak/
etnikumok/kisebbségek fennmaradásáért és elfogadásáért folytatott harca azonban eddig elsősorban sorozatokat ihletett (Az én környékem; Egyszerre egy nap; Gentefied). A Vámpírok Bronx ellen problémája nem az, hogy rövid, épp ezért nem is igyekszik kibontani az összetett kérdést, hanem az, hogy gyakorlatilag semmije nincs a remek alapötletén kívül.

A premissza ugyanis ígéretes: egyre másra zárnak be Bronx helyi üzletei; egy rejtélyes társaság először felvásárolja a boltokat, majd szép lassan egyre több helyinek is nyoma vész. Az ügy­buzgóságáról ismert Polgármesterke épp ezért utcabált rendez, hogy megmentse kedvenc ABC-jét – haverjaival azonban felfedezi, hogy nem egy egyszerű nagyvállalat áll a dolgok mögött, hanem a hasonlóan félelmetes vámpírok. Hófehér, jómódú, piperkőc bagázs, akik el akarják tüntetni a föld színéről a környék színes etnikumait – az üzenet legalább annyira ötletes, mint amennyire egyértelmű, Osmany Rodriguez rendező azonban megelégszik a menő kétsoros leírással, és gyakorlatilag semmit nem hoz ki a filmből. A hasonló sztorijú Idegen arcok a horror és a komédia terén sem mert bemocskolódni, a Vámpírok Bronx ellen mindkét téren matinészerűen vérszegény marad.

Elérhető a Netflixen

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.