Film

John Wick 3. kritika: ütemesen ismétlődő fejbe lövés

  • - kg -
  • 2019. június 24.

Mikrofilm

Valahogy az önirónia és a műfaji kikacsintás sem jött át mindig, amikor Keanu Reeves fáradt kutyatulajdonosként mészárolt le sokakat.

Bűnösök vagyunk mi, gyarló lelkek, csak ezzel lehet magyarázni, hogy két részen át is makacsul ellenálltunk a John Wick-filmek jó előre beharangozott brutális bájának.

Épp e bájt hiányoltuk, az ölések mögötti kellemet, és valahogy az önirónia és a műfaji kikacsintás sem jött át mindig, amikor Keanu Reeves fáradt kutyatulajdonosként mészárolt le sokakat. Persze, mert nekünk semmi sem elég jó, még az sem, ahogy a szakadó New York-i esőben

közvetlen közelről fejbe lőnek

– egyszer, kétszer, háromszor és négyszer – rosszarcú embereket.

false

De ezzel már a harmadik rész tartalmát is megelőlegeztük, a New York-i eső tán csak Woody Allennek áll olyan jól, mint a véresen csapzott Keanu Reevesnek, aki először a New York-i közkönyvtárba siet, mert könyvvel könnyebb – még gyilkolni is. Itt kutatott nemrég Krasznahorkai László – a következő rész szólhatna akár kettejük találkozásáról is a kézirattárban.

John Wick: 3. felvonás - Parabellum

John Wick: 3. felvonás - Parabellum

Fotó: Freeman Film

 

A John Wick-filmek azonban nem az olvasást, hanem az ütemesen ismétlődő fejbe lövést népszerűsítik, persze csak vicc az egész, de poénnak 10–12 alkalom után kicsit lapos. Érezhették ezt a kreatívok is, ezért előkerülnek a kések, nosza, szemüregbe velük, és előkerül Halle Berry is két,

nem jutifalin nevelkedett, golyóálló vér­ebbel.

Az iróniához legközelebb Mark Dacascos harcművészeti szakmunkás kerül, aki rajongással telve tör John Wick életére. Való igaz, John Wicket mostanra főleg a rajongók éltetik, és az az esendő emberi vágy, hogy ott is műfaji finomságokat lássunk, ahol nincsen más, csak egy szemgolyóba hatoló penge fémes unalma.

Forgalmazza a Freeman Film

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.