Kenneth Branagh folytatja: még több Poirot-filmet készítene

  • narancs.hu
  • 2017. december 29.

Mikrofilm

Visszatér a legendás bajusz és sétapálca.

Amikor lassan minden filmes karakter köré „moziverzumot” építenek, egyáltalán nem tűnik meglepetésnek, hogy Kenneth Branagh, az idén ősszel bemutatott Gyilkosság az Orient expresszen rendezője és főszereplője már arról beszél, hogy valamiféle filmes univerzumot lehetne felhúzni Agatha Christie regényei köré.

Az már eddig is tudható volt, hogy Branagh újabb Agatha Christie-feldolgozással készül (Halál a Níluson), mivel a novemberben mozikba került Poirot-filmje igen sikeres volt, még ha a nyomozó bajsza és a krimi eléggé megosztotta a kritikusokat (a mi írásunkat itt olvashatják). A kasszáknál viszont szépen menetelt a film: 55 millió dollárból készült, és csak az USA-ban 100 milliós bevételt hozott. Branagh pedig folytatja, és most a korábbiaknál is nagyszabásúbb tervekről beszélt az AP-nek. Szerinte sok potenciál van egy Agatha Christie-moziverzumban, az írónő ugyanis 66 regényt, novellát és színdarabot írt, amivel lehetne kezdeni valamit. Branagh azt mondta, Agatha Christie Dickenshez hasonlóan egy komplett világot hozott létre, teli karakterekkel, és ő úgy látja, ebben „valódi lehetőségek vannak”.

Azt azonban hozzátette a Shakespeare-adaptációk híres főszereplője, hogy konkrét tervek egyelőre nincsenek, a Halál a Níluson-film is korai fejlesztési fázisban van.

A filmtörténet legjobb Poirot-it még november elején mutattuk be, most ajánljuk cikkünket:

A legpompásabb bajusz – Ki a legjobb Poirot?

Megmondjuk, ki volt a filmtörténet legjobb belga detektívje. Csütörtökön robog be a mozikba a Gyilkosság az Orient expresszen legújabb feldolgozása, amelyet Kenneth Branagh nemcsak megrendezett, hanem el is játssza benne Hercule Poirot-t, és a bemutató után nyilván azonnal beindul a bajuszra menő vita, hogy milyen az új detektív arcszőrzete, hogy áll a kezében a sétapálca, és mennyire szépen mondja ki, hogy „mon ami”, vagyis hol áll a Poirot-k rangsorában.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.