Közel 4 millió dollárért vették meg a San Franciscó-i zsaru Ford Mustangját

  • narancs.hu
  • 2020. január 12.

Mikrofilm

1,12 milliárd forintról van szó.

Rekordáron, 3,75 millió dollárért (1,12 milliárd forint) kelt el az 1968-as San Franciscó-i zsaru című filmben legendássá vált Ford Mustang egy hétvégi floridai árverésen.

A „sötét felföldi zöld” 968 Ford Mustang GT lett az aukción valaha eladott legdrágább Mustang, túlszárnyalva a tavaly 2,2 millióért elkelt 1967 Shelby GT500 Super Snake-et – idézte az Orlando Sentinel című helyi lap a Mecum Kissimmee aukciósház közleményét.

Sean Kiernan és testvére az eladásra kínált Mustanggal hajtottak be az arénába, ahol a licitre kíváncsi, mintegy 25 ezres közönség előtt elmondták, az autót eddig kétszer adták el, 45 éve van a család tulajdonában. „Mindkétszer 3500 dollárt adtak érte, így erről az árról indulunk” – mondta Kiernan.

A 3 millió dollárt már az első percben meghaladták a tétek, végül ketten maradtak, egy jelenlévő és egy telefonos licitáló. Percek teltek el, mire az utóbbi beleegyezett a 3,4 millió dolláros ár és a 10 százalékos díj megfizetésébe. Sean Kiernan apja 1974-ben vásárolta meg a Mustangot, miután meglátta a Road and Truck magazin egy hirdetésében. A New Jersey-i család egészen 1980-ig járt vele munkába, míg a kuplung tönkre nem ment.

A San Franciscó-i zsaru című Oscar-díjas film címszereplője, Steve McQueen megkereste a családot, hogy megkérdezze tőlük, egy ugyanolyan Mustangért odaadnák-e neki a híres „izomautót”, de kérdésére nem érkezett válasz.

Robert és Sean Kiernan 2001-ben kezdte felújítani a kocsit. Miután Robert 2014-ben meghalt, fia fejezte be a munkát és mutatta meg a Mustangot a világnak. A hétvégi aukció után Sean Kiernan azt mondta, szerinte ennél drágábban nem fognak már Mustangot soha eladni.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le Forgács Péter figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.