Film

Little Big Women

Mikrofilm

A tajvani Joseph Hszu Csen-csie nem tartogat sok meglepetést, inkább a családi konfliktusokkal operáló melo­drámák szokott forgatókönyvét követi, ha nem is a nyugati filmek intenzív, érzelmi tetőpontokra hegyezett stílusában. Ő hosszabban elnyújtva és több sérelmet előásva dolgozik.

A sok szálon futó történet középpontjában a hetvenedik születésnapját ünneplő étterem-tulajdonos, Sojing áll, aki vasmarokkal irányítja családját. Igazi matriárka, aki szelíd erőszakkal terelgeti három lányát, jótékonyan elfojtja a családot mérgező múltbeli konfliktusokat, és méltósággal viseli, hogy csapodár férje elhagyta. Három lánygyermeke a maga módján küzd az eltemetett titkokkal és a hiányzó apával: a legidősebb Csing fittyet hányva a társadalmi elvárásokra, táncosként járja a saját útját, Ju engedelmesen folytatja a családi tradíciót és orvos lesz, de saját lányát megnyomorítja magas elvárásaival, Csia-csia pedig feláldozza egyetemi tanulmányait, hogy átvegye a családi éttermet. A törékeny egyensúly akkor borul fel, amikor az évek óta távol lévő apa meghal.

Hszu szentimentális filmjében ábrázolt érzelmek egyszerre áthatóak és fojtottak, a nagy titkok és az ősrégi epe csak lassan szivárognak fel a felszínre, ettől pedig vontatottá válik az egész. A rendező azonban menti a menthetőt: szemet gyönyörködtető főzési és étkezési jelenetekkel tölti ki az üresjáratokat, komótosan végigjártatja a kamerát a szereplők környezetén, a neonfényes belvároson és a rendezett kerteken. Kicsit elálmosodunk, de azért melengető élményben van részünk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.