Film

Lucia látomásai

  • 2019. február 10.

Mikrofilm

A jó szatíra veszélyes. A hatalmat, az uralkodó világnézetet vagy legalább a divatos trendeket kifigurázni, álságos voltukra rámutatni, s az olvasót, nézőt nem csak a felszabadító nevetéssel ajándékozni meg, de egy mindent átértékelő nézőponttal is – az ilyesmi kockázatos. Vagy nem értik (süket fülekre talál a mégoly szellemes mű), vagy megértik (a sértődéstől a bebörtönzésig terjed a lehetséges retorziók skálája). A rossz szatíra veszélytelen. Olyan igazságokat kimondani, amik már a könyökünkön jönnek ki – ebben nincs semmi kockázat.

A deklaratíve ateista földmérő nőnek megjelenik Szűz Mária, de ő inkább pszichiáterhez fordul, semhogy templomemelésre vonatkozó kérését teljesíteni igyekezne, s csak akkor kezdi komolyan venni a felszólítást, amikor a rabiátus istenszülő testi fenyítésben részesíti. Ez ugye elég rusztikusan hangzik. Ám, hogy a jelenés kitudódása után részben ájultan csodált, részben körberöhögött asszony ezek után szembeszálljon a vidéket kizsákmányoló korrupt kapitalistákkal (az építési céggel, amely egyébként alkalmazza őt), nos, ez a már-már dadaista szcenárió csak iszonyatosan erős poénok kíséretében volna előadható. Ehhez a francia Delépine–Kervern-duó (Aaltra, Mammuth) politikailag totálisan inkorrekt szarkazmusa kellene. Az a bágyadt viccelődés, az a hervatag társadalomkritika, amelyet ez a Cannes-ban valamilyen baleset folytán díjazott olasz film elővezet, az a közhelyözön, amit nézője nyakába zúdít a modern társadalom elidegenedettségéről – legfeljebb fárasztó. És minek bele Szűz Mária?

Forgalmazza a Cirko Film

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.