Animációs film

Medvevilág Szicíliában

  • - kg -
  • 2020. augusztus 16.

Mikrofilm

Mese- és medveügyi ismereteink tárházának jelentős tágulásáról tudunk beszámolni, és ez egyes egyedül Lorenzo Mattottinak köszönhető, aki filmre vitte Dino Buzzati klasszikusnak mondott medvés meséjét. Méghozzá animációs filmre: logikus döntés, elvégre csak bajosan lehetett volna több ezer embernyelven perfekt medvét és bocsot castingolni, bár amilyen nagy művész Mattotti (és ez a filmjéből tisztán kivehető), talán ezt is megoldotta volna. Lehet, tévúton jár, aki Buzzati meséje alapján alkotna képet a medvékről, bár az nagyon is hihető, hogy egy gonosz és pöffeszkedő uraságnál (és Szicília nagyhercegére sajnálatosan illenek e szavak) még téli álmukban is igazságosabban elvezetnek egy szigetet, vagy legalább egy kisebb önkormányzatot. Sajnos a medvevezetés sem nélkülözi az emberi gyarlóságokat, mert mint kiderül, egy kicsit minden medvének maga felé hajlik a mancsa. Az a mancs, amely lassan elszokik a halak hajkurászásától: bizony, Buzzati medvéit rabul ejtik az emberi hívságok. Mindez azonban csak üres mesebeszéd maradna, ha nincs a mélyen emberi medvedráma apáról és fiúról: a kis Tónit már az elején elrabolják, és ahogy Leander behavazottan búslakodik éhező övéi körében, az Mattotti nagy műve – tele a film ilyen megkapó képekkel, egy kis ékszeres doboz az egész, na! Egyáltalán nem csodálnánk, ha a Buzzati & Mattotti művek hatására ugrásszerűen megnőne a mackó-örökbefogadások száma, és várhatóan számos szülőből tör elő majd a fájdalmas gyermeki sóhaj: de hát ezt nekünk miért nem mesélte senki lefekvéskor?

A Mozinet bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.