Néhány fiatal beköltözik egy házba, de ott olyan dolgok történnek, amire senki nem számított

  • Gera Márton
  • 2018. február 13.

Mikrofilm

A Marrowbone elsőre ordas nagy kliséhalmaznak tűnt, de az előzetes kicsit javított a helyzeten.

Milliószor látott alaphelyzetből indul ki (emberek beköltöznek egy házba, ahol különös dolgok történnek), és a szinopszis alapján tökéletesen érdektelen tucathorrornak tűnik, amit nyugodtan ki lehet majd hagyni. Ez minden, amit eddig el lehetett mondani a Marrowbone című filmről, de tegnap megérkezett az előzetes is, ami kicsit megváltoztatja a felállást.

Marrowbone - Official Trailer

Like on Facebook: https://www.facebook.com/marrowbonefilm/ Four siblings seek refuge in an old home after the death of their mother, only to discover that the house has another, more sinister, inhabitant, in this haunting directorial debut from Sergio G. Sánchez, screenwriter of The Orphanage and The Impossible.

Odáig persze nem merészkednénk, hogy a Marrowbone az év meglepetése lehet, elvégre a cselekmény az eredetiséget a lehető legnagyobb mértékben nélkülözi, de a cirka kétperces ízelítő hellyel-közzel elhagyja a horrorok ismert elemeit. Van viszont homályos utalgatás a múltra és az igazságra, feltűnik egy rejtélyes idegen, illetve rögtön beszippantja a nézőt az ötvenes, hatvanas éveket idéző képi világ.

Hogy a film jó legyen, azt valószínűleg a rendezőként most debütáló Sergio G. Sánchez szeretné a legjobban. A spanyol direktor ugyanis eddig csak pár rövidfilmet készített, plusz forgatókönyvíróként dolgozott Juan Antonio Bayona mellett. Utóbbi tevékenysége azonban egyáltalán nem volt sikertelen, hiszen többek között ő írt szkriptet a horrorrajongók körében igen kedvelt Árvaházhoz is.

A Marrowbone áprilisban érkezik az amerikai mozikba, magyar premierről egyelőre viszont még nincs hír.

Kövesse a Magyar Narancs filmes blogját, a Mikrofilmet, amely rendszeresen új tartalommal jelentkezik. Ajánlók, előzetesek, toplisták, és még sok minden más a Mikrofilmen!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.