Sorozat készülhet a 8 mérföldből

  • narancs.hu
  • 2023. január 10.

Mikrofilm

50 Cent és Eminem már dolgozik rajta.

Ma ugyan már inkább a Pulitzer-díjas, filmezés felé is kacsingató Kendrick Lamar számít a legfelkapottabb rapsztárnak, a 2000-es évek környékén a szcénát még egyértelműen Eminem uralta. Karrierjének egyik betetőzése a 2002-es, önéletrajzi ihletésű filmje, a 8 mérföld volt, melynek nemcsak a zenéjéért felelt, de ő alakította a főszerepet is. A film a kritikusi és közönségsiker mellett egy Oscart is hozott az előadónak: a Lose Yourself című szám győzött a legjobb betétdalok között.

Eminem díjához szinte hozzáforrt anekdotája, miszerint nem hitte volna, hogy győzhet, ezért el sem ment a gálára, inkább otthon maradt és átaludta az estét. Végül 17 évvel később, a 2020-as Oscaron adhatta elő ikonikus nótáját.

A 8 mérföld sagája viszont nem biztos, hogy ezzel lezárult: a hírek szerint tévésorozat készülhet a filmből, mégpedig Eminem egyik rapper barátjának, a tavaly Budapesten koncertező 50 Centnek a segítségével. 50 Cent az elmúlt években szinte egyfajta második karriert épített ki a tévében: ő a producere a Starz csatorna Power című krimidrámájának, melynek tavaly már a negyedik spinoffját mutatták be Power Book IV: Force címmel. Emellett szintén a nevéhez köthető a csatorna Black Mafia Family című krimisorozata. A rappernek Eminemmel (na meg Jaz-Z-vel, Kendrick Lamarral, Snoop Doggal és egy rakás ikonnal együtt) egy Emmy-díja is van, amelyet a tavalyi Super Bowl félideji showműsoráért kapott; de színészként is számtalan film és tévéműsor fűződik a nevéhez. Mi még 2014-ben, új albuma, az akkor debütáló Power, illetve a Gengsztertörvények című könyve kapcsán interjúztunk vele, ez itt olvasható. 

50 Cent egy interjúban ejtette el, Eminemmel karöltve épp azon dolgozik, hogy tévésorozatot készítsenek a 8 mérföldből. A projekt egyik célja, hogy a fiatalabb generációval is megismertessék Eminem művészetét. A két rapper a 2000-es évek óta barátok, először 50 Cent 2003-as albumán, a Get Rich or Die Tryin’-on dolgoztak együtt. „Meg akarom csinálni, meg fogom csinálni. És nagy lesz. Dolgozom rajta, nem fecsérlem az időt. Mindent beleadok. Meg kell csinálnom Eminem örökségéért, mert fontos számomra, hogy mindenki megértse azt” – nyilatkozta 50 Cent.

A  2002-es film stáblistája Eminem mellett is veretes névsort vonultatott fel: a rendező a Szigorúan bizalmas Oscar-díjas direktora, Curtis Hanson, a forgatókönyvért pedig az a Scott Silver felelt, akit később a The Fighter – A harcosért és a Jokerért is jelölték a díjra. Eminem mellett olyan színészek tűntek fel benne, mint Kim Basinger, Mekhi Phifer, Brittany Murphy, Michael Shannon vagy épp Anthony Mackie. (Murphy 2009-ben, mindössze 32 évesen hunyt el.) Arról, hogy a többiek közül valaki szerepet vállal-e a készülő sorozatban, egyelőre nincs hír.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.