Sorozat készülhet a 8 mérföldből

  • narancs.hu
  • 2023. január 10.

Mikrofilm

50 Cent és Eminem már dolgozik rajta.

Ma ugyan már inkább a Pulitzer-díjas, filmezés felé is kacsingató Kendrick Lamar számít a legfelkapottabb rapsztárnak, a 2000-es évek környékén a szcénát még egyértelműen Eminem uralta. Karrierjének egyik betetőzése a 2002-es, önéletrajzi ihletésű filmje, a 8 mérföld volt, melynek nemcsak a zenéjéért felelt, de ő alakította a főszerepet is. A film a kritikusi és közönségsiker mellett egy Oscart is hozott az előadónak: a Lose Yourself című szám győzött a legjobb betétdalok között.

Eminem díjához szinte hozzáforrt anekdotája, miszerint nem hitte volna, hogy győzhet, ezért el sem ment a gálára, inkább otthon maradt és átaludta az estét. Végül 17 évvel később, a 2020-as Oscaron adhatta elő ikonikus nótáját.

A 8 mérföld sagája viszont nem biztos, hogy ezzel lezárult: a hírek szerint tévésorozat készülhet a filmből, mégpedig Eminem egyik rapper barátjának, a tavaly Budapesten koncertező 50 Centnek a segítségével. 50 Cent az elmúlt években szinte egyfajta második karriert épített ki a tévében: ő a producere a Starz csatorna Power című krimidrámájának, melynek tavaly már a negyedik spinoffját mutatták be Power Book IV: Force címmel. Emellett szintén a nevéhez köthető a csatorna Black Mafia Family című krimisorozata. A rappernek Eminemmel (na meg Jaz-Z-vel, Kendrick Lamarral, Snoop Doggal és egy rakás ikonnal együtt) egy Emmy-díja is van, amelyet a tavalyi Super Bowl félideji showműsoráért kapott; de színészként is számtalan film és tévéműsor fűződik a nevéhez. Mi még 2014-ben, új albuma, az akkor debütáló Power, illetve a Gengsztertörvények című könyve kapcsán interjúztunk vele, ez itt olvasható. 

50 Cent egy interjúban ejtette el, Eminemmel karöltve épp azon dolgozik, hogy tévésorozatot készítsenek a 8 mérföldből. A projekt egyik célja, hogy a fiatalabb generációval is megismertessék Eminem művészetét. A két rapper a 2000-es évek óta barátok, először 50 Cent 2003-as albumán, a Get Rich or Die Tryin’-on dolgoztak együtt. „Meg akarom csinálni, meg fogom csinálni. És nagy lesz. Dolgozom rajta, nem fecsérlem az időt. Mindent beleadok. Meg kell csinálnom Eminem örökségéért, mert fontos számomra, hogy mindenki megértse azt” – nyilatkozta 50 Cent.

A  2002-es film stáblistája Eminem mellett is veretes névsort vonultatott fel: a rendező a Szigorúan bizalmas Oscar-díjas direktora, Curtis Hanson, a forgatókönyvért pedig az a Scott Silver felelt, akit később a The Fighter – A harcosért és a Jokerért is jelölték a díjra. Eminem mellett olyan színészek tűntek fel benne, mint Kim Basinger, Mekhi Phifer, Brittany Murphy, Michael Shannon vagy épp Anthony Mackie. (Murphy 2009-ben, mindössze 32 évesen hunyt el.) Arról, hogy a többiek közül valaki szerepet vállal-e a készülő sorozatban, egyelőre nincs hír.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.