Star Wars-sorozaton dolgozik a friss Oscar-díjas rendezőpáros

  • narancs.hu
  • 2023. március 21.

Mikrofilm

A Minden, mindenhol, mindenkor alkotói beszálltak a Jude Law főszereplésével készülő szériába.

Alig vették át Oscar-díjukat az elmúlt év legjobb filmjéért, Daniel Scheinert és Daniel Kwan máris belevágott következő projektjébe: ez a Skeleton Crew című, a Disney+-ra érkező Star Wars-sorozat, melynek forgatása nyáron kezdődik Jude Law főszereplésével.

A sorozat egy csapat, a galaxisban bolyongó gyerekről szól, akik igyekeznek hazatalálni – közben pedig mindenféle kalandokba keverednek. A történet az Új Köztársaság korában játszódik, A mandalórival körülbelül egy időben. A showrunner a Tom Holland-féle Pókember-trilógia atyja, Jon Watts – azt azonban egyelőre nem tudni, a két rendező egy vagy több részt készít majd. A Disney ugyanis a hasonló, nagy dobásnak szánt projektjeinek részleteit hétpecsétes titokként őrzi: A mandalóri harmadik évadjának rendezői névsorát egészen addig nem hozták nyilvánosságra, míg a bemutató előtt két hónappal ki nem jött az előzetes.

Daniel Scheinert és Daniel Kwan nemrég három Oscart is hazavihetett a Minden, mindenhol, mindenkor című filmért: a legjobb film, a legjobb rendező és a legjobb eredeti forgatókönyv kategóriában is győztek, a film összesen 7 díjat nyert. Nem csoda tehát, hogy a rendezőpáros kapósnak számít Hollywoodban: az Universal stúdióval még augusztusban ötéves szerződést írtak alá.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.