Film

Talpig fegyverben

Mikrofilm

Időről időre felüti a fejét a pánik, hogy a videójátékok (persze a sorozatokkal karöltve) a film halálát fogják majd okozni.

Időről időre felüti a fejét a pánik, hogy a videójátékok (persze a sorozatokkal karöltve) a film halálát fogják majd okozni. Ezért aztán sosem szűnnek a próbálkozások, hogy vászonra ültessék őket: a kizárólag a cselekményre fókuszáló adaptációk eddig még nem voltak sikeresek (Max Payne, Silent Hill, Bloodrayne), de a vizualitás és a történetmesélési logika átültetése terén születtek már ígéretes filmek (Ready Player One, Scott Pilgrim a világ ellen). A Talpig fegyverben rendezője, Jason Lei Howden ezzel szemben valami rendkívülit csinál: morális pánikba esik az okostelefon-túlhasználat, cyberbullying és az öncélú erőszak miatt, majd előáll egy történettel, amely pontosan ezeket járatja a csúcsra.

Miles (Daniel Radcliffe), az unalmas kis programozó azzal színesíti lehangoló életét, hogy leissza magát és eteti a trollokat. Egy éjszaka rosszul választ: a Skizm nevű valós idejű, online öldöklős reality rajongóiba köt bele. A játék szervezői még aznap éjjel érte jönnek, pisztolyt szerelnek a kezére és játékra kényszerítik. Ez a jópofa alaphelyzet ezután három igen egyszerű irányba viszi a cselekményt. Miles megpróbál dolgokat csinálni a fegyveres kezével (Radcliffe ilyenkor emberfeletti erőfeszítésekkel színészkedik), megpróbálja visszahódítani színes hajú tündér exbarátnőjét és időszakosan élet-halál harcot vív egy Harley Quinn-klónnal. Howden láthatóan beleszerelmesedik saját neonos fényű effektjeibe és eltúlzott figuráiba, így észre sem veszi, hogy a röpke másfél órás játékidő alatt unásig ismétli magát.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."