Film

Talpig fegyverben

Mikrofilm

Időről időre felüti a fejét a pánik, hogy a videójátékok (persze a sorozatokkal karöltve) a film halálát fogják majd okozni.

Időről időre felüti a fejét a pánik, hogy a videójátékok (persze a sorozatokkal karöltve) a film halálát fogják majd okozni. Ezért aztán sosem szűnnek a próbálkozások, hogy vászonra ültessék őket: a kizárólag a cselekményre fókuszáló adaptációk eddig még nem voltak sikeresek (Max Payne, Silent Hill, Bloodrayne), de a vizualitás és a történetmesélési logika átültetése terén születtek már ígéretes filmek (Ready Player One, Scott Pilgrim a világ ellen). A Talpig fegyverben rendezője, Jason Lei Howden ezzel szemben valami rendkívülit csinál: morális pánikba esik az okostelefon-túlhasználat, cyberbullying és az öncélú erőszak miatt, majd előáll egy történettel, amely pontosan ezeket járatja a csúcsra.

Miles (Daniel Radcliffe), az unalmas kis programozó azzal színesíti lehangoló életét, hogy leissza magát és eteti a trollokat. Egy éjszaka rosszul választ: a Skizm nevű valós idejű, online öldöklős reality rajongóiba köt bele. A játék szervezői még aznap éjjel érte jönnek, pisztolyt szerelnek a kezére és játékra kényszerítik. Ez a jópofa alaphelyzet ezután három igen egyszerű irányba viszi a cselekményt. Miles megpróbál dolgokat csinálni a fegyveres kezével (Radcliffe ilyenkor emberfeletti erőfeszítésekkel színészkedik), megpróbálja visszahódítani színes hajú tündér exbarátnőjét és időszakosan élet-halál harcot vív egy Harley Quinn-klónnal. Howden láthatóan beleszerelmesedik saját neonos fényű effektjeibe és eltúlzott figuráiba, így észre sem veszi, hogy a röpke másfél órás játékidő alatt unásig ismétli magát.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.