Film

Talpig fegyverben

Mikrofilm

Időről időre felüti a fejét a pánik, hogy a videójátékok (persze a sorozatokkal karöltve) a film halálát fogják majd okozni.

Időről időre felüti a fejét a pánik, hogy a videójátékok (persze a sorozatokkal karöltve) a film halálát fogják majd okozni. Ezért aztán sosem szűnnek a próbálkozások, hogy vászonra ültessék őket: a kizárólag a cselekményre fókuszáló adaptációk eddig még nem voltak sikeresek (Max Payne, Silent Hill, Bloodrayne), de a vizualitás és a történetmesélési logika átültetése terén születtek már ígéretes filmek (Ready Player One, Scott Pilgrim a világ ellen). A Talpig fegyverben rendezője, Jason Lei Howden ezzel szemben valami rendkívülit csinál: morális pánikba esik az okostelefon-túlhasználat, cyberbullying és az öncélú erőszak miatt, majd előáll egy történettel, amely pontosan ezeket járatja a csúcsra.

Miles (Daniel Radcliffe), az unalmas kis programozó azzal színesíti lehangoló életét, hogy leissza magát és eteti a trollokat. Egy éjszaka rosszul választ: a Skizm nevű valós idejű, online öldöklős reality rajongóiba köt bele. A játék szervezői még aznap éjjel érte jönnek, pisztolyt szerelnek a kezére és játékra kényszerítik. Ez a jópofa alaphelyzet ezután három igen egyszerű irányba viszi a cselekményt. Miles megpróbál dolgokat csinálni a fegyveres kezével (Radcliffe ilyenkor emberfeletti erőfeszítésekkel színészkedik), megpróbálja visszahódítani színes hajú tündér exbarátnőjét és időszakosan élet-halál harcot vív egy Harley Quinn-klónnal. Howden láthatóan beleszerelmesedik saját neonos fényű effektjeibe és eltúlzott figuráiba, így észre sem veszi, hogy a röpke másfél órás játékidő alatt unásig ismétli magát.

Forgalmazza az ADS Service

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.