Taylor Swift rendezőnek áll

  • narancs.hu
  • 2022. december 13.

Mikrofilm

Videoklipje után játékfilmet készít a világhírű énekes – és máris a legmenőbb rendezővel ül le csevegni a mesterség rejtelmeiről.

Kendrick Lamar is nekifut az Oscarnak – adtunk hírt pár napja a Pulitzer-díjas rapper kisfilmjéről, jelezve, hogy Lamarnak nem lesz könnyű dolga, hiszen Taylor Swift is versenybe száll az Oscarért az All Too Well című dalának kisfilmjével.

Az alig 15 peces film itt tekinthető meg:

A többszörös Grammy-díjas énekes-dalszerző azonban addig sem ül a babérjain: a hírek szerint máris megegyezett a független filmjeiről ismert Searchlight Picture-rel, hogy játékfilmmel is bemutatkozik, amelyet nemcsak rendezőként, de forgatókönyvíróként is jegyez majd. „Taylor generációjának egyik legnagyszerűbb művésze és történetmesélője. Őszinte öröm és kiváltság, hogy együttműködhetünk vele, miközben elindul ezen az izgalmas, új kreatív kihívásokat rejtő úton” – fogalmazott a stúdió vezetője.

Azt egyelőre nem tudni, miről szól majd a mozi, ahogy az is rejtély, mi lesz a műfaja. Korábban azonban az énekes megosztott már pár dolgot a terveiről. „Nem szeretnék nagyobb hangvételben gondolkodni. Imádtam kis stábbal dolgozni és ilyen intim filmet készíteni. Csak olyan emberekkel dolgoztam, akikben megbíztam” – nyilatkozta a kisfilmjéről, amelynek Az útvesztő és a Teen Wold – Farkasbőrben sztárja, Dylan O’Brian, valamint a Stranger Thingsből megismert Sadie Sink voltak a főszereplői. A romantikus kisfilmet olyan komoly seregszemléken mutatták be, mint a Tribeca és a Torontói Nemzetközi Filmfesztivál; az MTV Video Music Awardon három díjat is bezsebelt, és ott van a Grammy jelöltjei között is a legjobb klipek között.

Az All Too Well Swift eddigi legambíciózusabb projektje, de nem az első rendezői próbálkozása: 2010-es slágerének, a Mine-nak a videóját még Roman White-tal együtt készítette, a 2019-es The Man klipjét viszont maga rendezte, el is nyerte vele az MTV díját. Emellett idén megjelent, Midnights című albumának két számához, az Anti-Herohoz és a Bejeweledhez is klipet készített. Mindezek alapján érthető, hogy késznek érzi magát egy játékfilm rendezésére. Az azonban mégis túlzásnak tűnik, hogy a Variety Directors on Directors című beszélgetősorozatában éppen ő ült le csevegni Martin McDonagh-val, az Erőszakik és a Három óriásplakát Ebbing határában író-rendezőjével, aki épp A sziget szellemei című legújabb drámájával készül a díjszezonra. „Taylor Swift elmagyarázza a szimbolizmust Martin McDonagh-nak” – gúnyolódik mindezen a Gawker, nem is alaptalanul. Mindenesetre ha Swiftnek sikerül az álma, és az All Too Well-lel legyőzi Kendrick Lamart és elnyeri az Oscart, máris a valóságban is beállhat McDonagh mellé. A rendező ugyanis annak idején szintén egy kisfilmjéért, a Six Shooterért nyert.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

A fájdalomdíj

A Szentháromság téren álló, túlméretezett és túldíszített neogótikus palota, az egykori Pénzügyminisztérium Fellner Sándor tervei alapján épült 1901–1904 között, de nem aratott osztatlan sikert. Túlzónak, hivalkodónak tartották; az már tényleg csak részletkérdés volt, hogy a kortárs építészethez semmi köze nem volt.

Így bomlik

Nehéz lenne pontosan belőni, hogy a Fidesz mióta építi – a vetélytársainál is sokkal inkább – tudatosan, előre megfontolt szándékkal hazugságokra a választási kampányait (1998-ban már egészen bizonyosan ezt tették). Az viszont látható pontosan, hogy e hazugságok idővel egyre képtelenebbek lettek.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.

Mindenki eltűnt

Egy Svédországban élő nyugdíjas postás, műfordító kezdeményezésére gyűjteni kezdték a nagyváradiak a magyar zsidó közösségről és tagjainak sorsáról szóló könyveket. A polcon műveik révén egymás mellé kerülnek szülők és gyerekek, akiket a holokauszt idején elszakítottak egymástól.

„Ez az identitásom része”

Megfeszített erővel vett részt az emberkereskedelem elleni küzdelemben, védett házakat vezetett, kimenekítésekben működött közre. A saját egészsége érdekében hátrébb lépett, de továbbra is dolgozik.

Vaskézzel

Az okozott kár értéke a nyomozás során még a tízszerese volt a vádiratban szereplő 6 millió forintnak. Az előkészítő ülés lehetőséget teremtett volna arra, hogy a szennyest ne teregessék ki, aztán minden másként alakult.