Taylor Swift rendezőnek áll

  • narancs.hu
  • 2022. december 13.

Mikrofilm

Videoklipje után játékfilmet készít a világhírű énekes – és máris a legmenőbb rendezővel ül le csevegni a mesterség rejtelmeiről.

Kendrick Lamar is nekifut az Oscarnak – adtunk hírt pár napja a Pulitzer-díjas rapper kisfilmjéről, jelezve, hogy Lamarnak nem lesz könnyű dolga, hiszen Taylor Swift is versenybe száll az Oscarért az All Too Well című dalának kisfilmjével.

Az alig 15 peces film itt tekinthető meg:

A többszörös Grammy-díjas énekes-dalszerző azonban addig sem ül a babérjain: a hírek szerint máris megegyezett a független filmjeiről ismert Searchlight Picture-rel, hogy játékfilmmel is bemutatkozik, amelyet nemcsak rendezőként, de forgatókönyvíróként is jegyez majd. „Taylor generációjának egyik legnagyszerűbb művésze és történetmesélője. Őszinte öröm és kiváltság, hogy együttműködhetünk vele, miközben elindul ezen az izgalmas, új kreatív kihívásokat rejtő úton” – fogalmazott a stúdió vezetője.

Azt egyelőre nem tudni, miről szól majd a mozi, ahogy az is rejtély, mi lesz a műfaja. Korábban azonban az énekes megosztott már pár dolgot a terveiről. „Nem szeretnék nagyobb hangvételben gondolkodni. Imádtam kis stábbal dolgozni és ilyen intim filmet készíteni. Csak olyan emberekkel dolgoztam, akikben megbíztam” – nyilatkozta a kisfilmjéről, amelynek Az útvesztő és a Teen Wold – Farkasbőrben sztárja, Dylan O’Brian, valamint a Stranger Thingsből megismert Sadie Sink voltak a főszereplői. A romantikus kisfilmet olyan komoly seregszemléken mutatták be, mint a Tribeca és a Torontói Nemzetközi Filmfesztivál; az MTV Video Music Awardon három díjat is bezsebelt, és ott van a Grammy jelöltjei között is a legjobb klipek között.

Az All Too Well Swift eddigi legambíciózusabb projektje, de nem az első rendezői próbálkozása: 2010-es slágerének, a Mine-nak a videóját még Roman White-tal együtt készítette, a 2019-es The Man klipjét viszont maga rendezte, el is nyerte vele az MTV díját. Emellett idén megjelent, Midnights című albumának két számához, az Anti-Herohoz és a Bejeweledhez is klipet készített. Mindezek alapján érthető, hogy késznek érzi magát egy játékfilm rendezésére. Az azonban mégis túlzásnak tűnik, hogy a Variety Directors on Directors című beszélgetősorozatában éppen ő ült le csevegni Martin McDonagh-val, az Erőszakik és a Három óriásplakát Ebbing határában író-rendezőjével, aki épp A sziget szellemei című legújabb drámájával készül a díjszezonra. „Taylor Swift elmagyarázza a szimbolizmust Martin McDonagh-nak” – gúnyolódik mindezen a Gawker, nem is alaptalanul. Mindenesetre ha Swiftnek sikerül az álma, és az All Too Well-lel legyőzi Kendrick Lamart és elnyeri az Oscart, máris a valóságban is beállhat McDonagh mellé. A rendező ugyanis annak idején szintén egy kisfilmjéért, a Six Shooterért nyert.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."