Tom Cruise ezentúl a Warner Bros. stúdiónak készít filmeket

Mikrofilm

Elkelt az egyik utolsó nagy mozisztár.

„Stratégiai partnerséget” kötött Tom Cruise és a Warner Bros. Discovery (WBD): a színész ezentúl a stúdiónak készíti majd a filmeket, melyeknek természetesen ő lesz a főszereplője is. Ezek közé franchisedarabok ugyanúgy tartoznak majd, mint eredeti filmek. Cruise produkciós irodájával együtt be is költözik a cég Burbankben található központjába.

Cruise korábban számtalan alkalommal dolgozott már a Warnernek: itt készült A holnap határa című 2014-es akció-sci-fije; a 2012-es Mindörökké rock című musicalje; de olyan, korábbi klasszikusai is, mint az Interjú a vámpírral, a Tágra zárt szemek, vagy épp a Magnólia, amiért utolsó színészi Oscar-jelölését kapta. Sőt: az áttörését meghozó Kockázatos üzlet című 1983-as vígjátékát szintén a stúdió gyártotta.

Cruise-t nem hiába tartják az egyik utolsó mozisztárnak: a Top Gun: Maverickkel nemcsak rekordokat döntött, de egyenesen visszaadta a mozikba való hitet akkor, amikor a koronavírust követően már mindenki eltemette a filmszínházakat. A Mission: Impossible-sorozat hetedik részét tavaly mutatták be, jövőre pedig érkezhet a nyolcadik, egyelőre zárónak tekintett felvonás; e mellett egy rakás sikeres film köthető még a nevéhez a már emlgetetett A holnap határától kezdve a Barry Seal: A beszállítón át a Jack Reacherig. Ami talán ettől is fontosabb, hogy mindegy, milyen játék-, könyv-, vagy sorozatadaptációba fog bele, filmjei mindig, minden körülmények között „Tom Cruise-filmek”: a szuperhősmozik korában a nézők már régóta sorozatokra és címekre áramlanak a mozikba, nem sztárokra – az ő neve azonban még mindig képes tömegeket megmozgatni. Ez nagyban köszönhető a személye körüli remek marketingnek. Hiába a szcientológia egyház talán legismertebb arca, a szervezet körüli botrányok sem voltak képesek erodálni a nevét, ahogy az Oprah Winfrey műsorában bemutatott 2005-ös őrjöngése sem hagyot foltott a hírnevén. Ma már egyáltalán nem ezek ugranak be, ha róla van szó; sokkal inkább szorgalma, munkabírása, na meg hogy majd’ minden kaszkadőrmutatványt ő maga végez el, épp ezért gyakran meg is sérül forgatás közben. Gondoljunk a filmtörténelem legnagyobb kaszkadőrmutatványaként reklámozott halálugrásra a Mission: Impossible legutóbbi részében, vagy épp amikor a Top Gun promókörútjának részeként ő maga vitte el egy repülésre a talkshowházigazda James Cordent. Bevételi szempontból azonban Cruise sem számít biztos befektetésnek: hiába a mindent megvető bátorsággal bemutatott kaszkadőrgyakorlat, a tavalyi Misson: Impossible megbukott a pénztáraknál; ahogy 2017-es A múmiája is.

Cruise nemcsak színészként játszik saját filmjeiben, de általában producerként is beszáll, és a hírek szerint jelentős beleszólást is kér a munkába. Az üzlettel tehát a Warner nem egyszerűen egy világhírű színészt, hanem a vele járó brandet és felhajtást is megvásárolta. Cruise erejéről és tárgyalási potenciáljáról tanúskodik, hogy az üzlet nem jelent exluzivitást és kizárólagosságot, sőt, még a tradícionálisnak számító first-look egyezség sem tartozik bele (ennek lényege, hogy a stúdió láthatja először a készülő projektjeit, azaz ők dönthetnek első körben, hogy beszállnak-e). Cruise tehát nyugodtan dolgozhat együtt akármelyik riválissal, ahogy vannak is futó projektjei a Universallal és a Paramounttal. Az ezektől is nagyobb ellenfélnek számító streamingekhez viszont vélhetően nem csatlakozik, ugyanis aegyik utolsó, nagy ellenfelüknek számít. Az üzlettől azt várja a Warner, hogy Cruise a jövőben mégis inkább a náluk készülő filmekben menti majd meg a világot.

„Az álmunk az első naptól kezdve az volt, hogy újraépítjük ezt az ikonikus stúdiót, egészen olyan magasságokig, mint a legdicsőbb napjaiban. Ami azt illeti, mikor legelőször ültünk le a Warner Bros. Discoveryt vezető David Zaslavval azzal kapcsolatban, hogy csatlakozzunk a stúdióhoz, azt mondta nekünk: »Az a küldetésünk, hogy visszahozzuk a Warner Bros.-t – nálunk vannak a legjobb alapanyagok, a történetmeséléshez szükséges szellemi tulajdonok és tehetségek is. És vissza kell hoznunk Tom Cruise-t is a stúdióhoz!« Ma ez valósággá vált és egy lépéssel közelebb kerültünk céljainkhoz. Nem is lehetnénk izgatottabbak, hogy Tomot újra a Warnernél köszönthetjük és már alig várjuk, hogy a zsenijével a következő években még több filmet kelthessen életre a filmvásznon!” – nyilatkozta a stúdiót képviselő Michael De Luca és Pam Abdy, akik Zaslav kérésére csatlakoztak a céghez. Korábban az MGM-et vezették, amelyet azután hagytak el, hogy az Amazon felvásárolta az egészet. A stúdióra rá is férnek a sikerek: a Warner Bros. és Discovery összeolvadásával létrejött monstrum eddig csak olyan megkérdőjelezhető lépéseket hozott, mint a már elkészült Batgirl-film kukázása, vagy épp az HBO Max átszabása Maxszá. De nem túl biztató Zaslav azon ukáza sem, hogy a jövőben még inkább a folytatásokra és franchise-okra koncentrálnak majd. Minderről ebben a cikkünkben írtunk bővebben.

Cruise a következő filmjeivel egyelőre még a riválisokat segíti majd: a Mission: Impossible nyolcadik része a Paramountnak készül, a Universalnak pedig A holnap határát rendező Doug Limannal egy olyan akciófilmen dolgozik, amelyet az űrben forgatnak – ezzel Cruise válik az első civillé, aki a Nemzetközi Űrállomáson kívül tesz majd űrsétát.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódás és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk