Film

Üveg

  • - kg -
  • 2019. február 24.

Mikrofilm

Talán mert örök hűséget fogadott a slusszpoénnak (Hatodik érzék); talán mert nem fogadta elég szerényen, hogy ő a következő Spielberg; talán mert felfalatott egy filmkritikust a szörnnyel (Lány a vízben); talán mert gyilkos növényekről kezdett hadoválni (Az esemény); vagy talán mindezekért együtt, vagy csak azért, mert valakit mindig utálni kell; így vagy úgy, M. Night Shyamalan püfölni való bokszzsákká vált, akin mindenki leverhette, amit épp visszataszítónak gondolt Hollywoodban. Ha volt sapka, azért kapott, ha nem, akkor meg azért, és az sem segített, hogy a végén egyre pocsékabb filmeket csinált. Amikor aztán a nagy lóvé is odalett, kicsiben folytatta, és láss csodát, a szerénykedés és a sufnituning bejött: ahhoz, hogy James McAvoy többtucatnyi személyiségét felvillantsa a Széttörve szörnyeként, nem kellett nagy pénz, csak színészi akrobatika (McAvoyt nem énenként fizették). Történetünk a Széttörve után indul, az Üveg éppúgy folytatása ennek, mint a Shyamalan legjobbjának tartott, de rosszul öregedő A sebezhetetlennek. 2000-ben még volt valami tétje, hogy Bruce Willis és Samuel L. Jackson komoran kerülgeti egymást és Shyamalan elmélkedését a képregények hőseiről, de 2019-ben ez már lerágott csont, még McAvoy 24 személyisége se tudja feldobni, pedig van köztük film­esztéta is. Shyamalan legszórakoztatóbb filmjei a furfangos végükről voltak híresek, de a legjobb a tartós feszkó volt; örök kedvencünk, a farkát boldogan csóváló suspense. Az Üvegben fáradt csóválás folyik csupán, a szörny pedig már az elején lelepleződik. Úgy hívják: Mr. Unalom.

 

A Fórum Hungary filmje

Figyelmébe ajánljuk

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.

„Ha kém vagyok, miért engedtek oda?”

Mint ukrán kémet kitiltották Magyarország területéről a kárpát­aljai magyar politikust. A kormánypropaganda olyan fotókat közöl leleplezésként, amelyeket korábban Tseber Roland osztott meg a nyilvánossággal. Ő azt mondja, csak az ukrán–magyar viszony javításán dolgozik.

Törvény, tisztesség nélkül

Hazánk bölcsei nemrég elfogadták az internetes agresszió visszaszorításáról szóló 2024. évi LXXVIII. törvényt, amely 2025. január 1. óta hatályos. Nem a digitális gyűlöletbeszédet kriminalizálja a törvény, csak az erőszakos cselekményekre felszólító kommentek ellen lép fel.

Nem így tervezte

Szakszerűtlen kéményellenőrzés miatt tavaly januárban szén-monoxid-mérgezésben meghalt egy 77 éves nő Gyulán. Az ügyben halált okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétsége miatt ítélték el és tiltották el foglalko­zásától az érintettet.

Amikor egy haldokló csak az emberségre számíthat – életvégi ellátás helyett marad a várakozás a sürgősségin

A gyógyító kezelésekre már nem reagált az idős szegedi beteg szervezete, így hazaadták, ám minden másnap a sürgősségire kellett vinni. Olykor kilenc órát feküdt a váróban emberek között, hasán a csövekkel és a papucsával. Palliatív ellátás sok helyen működik Magyar­országon – a szegedi egyetem intézményeiben még nem.