Vége szakad Batmanék szuperhős-univerzumának!

  • Szabó Ádám
  • 2019. március 3.

Mikrofilm

Nem ment túl jól a közös világ építése, gyorsan be is fejezik a próbálkozásokat.

Az elmúlt évtizedben a Marvel szuperhősös filmjei szabályosan letarolták a mozikasszákat – Hollywoodban pedig a jó példák mindig ragadósak. Alig volt tehát olyan stúdió, amelyik nem próbálkozott meg a Bosszúállókhoz hasonló univerzumépítéssel. Ilyet szeretnének az olyan játékfigura-adaptációkkal, mint a Lego vagy a Transformers ; ez a cél az olyan, befejezettnek hitt, de még mindig sikerrel kecsegtető sorozatokkal, mint a Harry Potter; de ilyenbe tört bele a bicskája a Universal-stúdiónak is A múmiával.

A Marvel legnagyobb vetélytársa,

mint mindig, ezúttal is a DC nevű rivális képregény-kiadó. Míg azonban előbbi tudatos építkezést folytat, utóbbinál csak ad hoc történnek a dolgok: mikor a bevételek azt mutatják, hogy sötétebb tónusú filmekre van igény, mindent felforgatva belevágnak egy ilyenbe; mikor a könnyedebb, humorosabb sztoriknak áll a zászló, képesek emiatt újravágatni egy filmet.

Épp ezért a DC filmjei az egyenletes színvonalú, ám eléggé kiszámítható Marvel-mozikhoz képest inkább egy hullámvasúthoz hasonlítanak – olyanhoz, ami igazán soha nem nyűgözi le az embert, de azért vannak jobb (Wonder Woman), közepes (Az acélember) és borzalmas (Suicide Squad – Az öngyilkos osztag) etapjai is. A mindezeket összehozó, óriási dobásnak szánt Igazság ligája azonban még csak nem is köszönhet a Marvel hőseit összetoborzó Bosszúállóknak:

a rajongóktól kezdve a kritikusokig és a pénztárakig mindenhol leégett.

Ezzel szemben az önálló szuperhős-történeteik a kezdeti, gyengébb próbálkozások után mintha kezdenének szárnya kapni: az Aquaman a Wonder Woman sikerét is megdöntve világszerte már meghaladta az 1 milliárd dolláros bevételt, és ott lohol a Vasember és a Fekete párduc nyomában. Már be is rendelték a második részt, és a Csodanő folytatására sem kell már sokat várnunk.

Mindezeknek köszönhetően a DC filmeket birtokló Warner Bros stúdió is belátta, hogy nincs értelme a Marvelt majmolni. Kevin Tsujihara, a WB vezetője elmondta, a jövőben nem igyekszenek görcsösen univerzumot építeni szuperhőseikből; az Igazság Ligája-szerű, karaktereket összesítő mozik helyett inkább különálló filmekre koncentrálnak majd. A már úton lévő mozik – a Shazam, a Joker, a Wonder Woman 1984 és a Birds of Prey – is ezen filozófia mentén készültek. Persze ez nem jelenti azt, hogy Harley Quinn nem fog feltűnni az immár biztosan Ben Affleck-telen Batmanben ; a készülő Suicide Squad-folytatásról pedig még mindig csak annyit tudunk, hogy Will Smith nem szerepel majd benne.

Az mindenesetre jelzésértékű, hogy a jelek szerint nemcsak az eddig ismert DC-univerzum érkezett a végéhez, de a mozifilmekhez hasonlóan építgetett tévés Marvel-világnak is befellegzett.

Eljött a szuperhős-őrület alkonya? Kivégezték a Netflix Marvel-univerzumát

Siratni azért nem kell a szuperhősöket, maradtak elegen. Azzal, hogy a Netflix a héten elkaszálta a The Punisher és a Jessica Jones című sorozatait, a streamszolgáltató bevitte a végső döfést a Marvel tévéuniverzumának. Utóbbi műsor harmadik szezonja lesz az utolsó Marvel-évad, amit a platformon láthatunk.A döntés igazából senkit nem érhetett meglepetésként.

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.