Film

Wonder Woman 1984

  • - kg -
  • 2021. január 13.

Mikrofilm

Már többször megüzentük Hollywoodnak, hogy hadat üzenünk, ha nem tudnak egy valamirevaló képregénygonosszal előállni!

És tessék: a Wonder Woman folytatásában egy varázskő hozza ránk a világ végét, pedig a forgatókönyvet valószínűleg még élőben, nem pedig lefagyott Skype-képernyőkön rakták össze az alkotók, szóval még arra sem lehet fogni, hogy valaki következésképpent mondott, de a board csak annyit hallott belőle, hogy követ. És akkor ott van Wonder Woman érdektelen figurája, aki már akkor is érdektelen volt, amikor nem szerepelt a címben évszám, de mégsem volt annyira színtelen, mint sporttársai, Superman és Batman, így morogtunk egy kicsit, de szerettük.

Ami jó van a folytatásban, az megvolt már az első részben: egy kis ideig újra a szigeten lehetünk, amely Wonder Womant adta a világnak, és az itt töltött percek tényleg méltók egy olyan popcorn-mozihoz, amelynek 18 producere volt és Hans Zimmer írta a zenéjét. Az amazonok házi akadályversenyének tanulsága, hogy ne csalj, a további majdnem két és fél órának pedig az, hogy ne kívánj hülyeséget a kőtől, mert még teljesül. A varázskövek már csak ilyenek, ám az olyan karizmatikus színészekre is rátör a Bolondos dallamok szintű színjátszás, mint Pedro Pascal, akire a Hülye Hajak Minisztériumából osztottak szerepet. Pascal beleérzéssel játszik, ahogy a kő is, de míg az egy követ alakít, szegény színésznek azt mondhatták: te vagy a nyolcvanas évek bírvágya. Így azért nehéz. Ja, igen, a filmben szerepel egy hasitasi is, amely mindkét végén Chris Pine-ban végződik. 2020 méltó befejezést kapott.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.