Film

Wonder Woman 1984

  • - kg -
  • 2021. január 13.

Mikrofilm

Már többször megüzentük Hollywoodnak, hogy hadat üzenünk, ha nem tudnak egy valamirevaló képregénygonosszal előállni!

És tessék: a Wonder Woman folytatásában egy varázskő hozza ránk a világ végét, pedig a forgatókönyvet valószínűleg még élőben, nem pedig lefagyott Skype-képernyőkön rakták össze az alkotók, szóval még arra sem lehet fogni, hogy valaki következésképpent mondott, de a board csak annyit hallott belőle, hogy követ. És akkor ott van Wonder Woman érdektelen figurája, aki már akkor is érdektelen volt, amikor nem szerepelt a címben évszám, de mégsem volt annyira színtelen, mint sporttársai, Superman és Batman, így morogtunk egy kicsit, de szerettük.

Ami jó van a folytatásban, az megvolt már az első részben: egy kis ideig újra a szigeten lehetünk, amely Wonder Womant adta a világnak, és az itt töltött percek tényleg méltók egy olyan popcorn-mozihoz, amelynek 18 producere volt és Hans Zimmer írta a zenéjét. Az amazonok házi akadályversenyének tanulsága, hogy ne csalj, a további majdnem két és fél órának pedig az, hogy ne kívánj hülyeséget a kőtől, mert még teljesül. A varázskövek már csak ilyenek, ám az olyan karizmatikus színészekre is rátör a Bolondos dallamok szintű színjátszás, mint Pedro Pascal, akire a Hülye Hajak Minisztériumából osztottak szerepet. Pascal beleérzéssel játszik, ahogy a kő is, de míg az egy követ alakít, szegény színésznek azt mondhatták: te vagy a nyolcvanas évek bírvágya. Így azért nehéz. Ja, igen, a filmben szerepel egy hasitasi is, amely mindkét végén Chris Pine-ban végződik. 2020 méltó befejezést kapott.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.