Az erdélyi lovas megfelel

  • narancsblog
  • 2013. június 8.

Narancsblog

Semjén Zsolt a buzizás felette egészséges voltáról.

Ha azt nézzük, hogy a KDNP népszerűsége – önálló pártként – kimutathatatlan, akkor tényleg döbbenetes teljesítmény, amit e látszatpárt véghezvitt az elmúlt három évben. Felsorolni is nehéz, hogy mi mindent köszönhetünk nekik az oktatás szétverésétől a nagy egyházak végletes elpimaszodásáig; a szóvivőjük drogháborút hirdet, az általuk delegált szociális ügyekért felelős államtitkár a hajléktalanokat cseszteti, míg képviselőik abortuszbizottságot és férfiúi felsőbbrendűséget vizionálnak…

Ráadásul ott van még a főnök is, Semjén Zsolt, aki persze csak afféle kisfőnök. A határon túli magyarok és a védett madarak nagy barátja, az erdélyi lovas, akin az egész ország röhögött március 15-én, s aki tegnap ismét kimutatta a foga sárgáját – ezúttal Lendvai Ildikó felé. Mert az megkérdezte Orbán Viktortól, amit bármelyik jó érzésű ember is megkérdezne: hogyan maradhat Kerényi Imre a buzizás után is miniszterelnöki megbízott?

Semjén önként és sietve válaszolt a nagy ember helyett. „Az ön által az országgyűlési politikai térbe beemelt kérdés gyökerei alapvetően egy, a művészeti szereplők közötti, az értékválasztások eltérőségén és a személyes valóságképek különbözőségén alapuló vitához visznek bennünket. (…) A kormány – szemben önnel – nem kíván a művészeti élet belső vitáiba belefolyni, azokat az államigazgatás és a politika mezőjébe vinni. Csodálkozom azon, hogy – szemben korábbi hallgatásával – most fel kívánja emelni szavát egy a közéletben szerepet vállaló személy megnyilvánulásai miatt” – írja, ám mielőtt lenne időnk eltűnődni azon, hogy épp a kereszténydemokraták azok, akik „az értékválasztások eltérőségén és a személyes valóságképek különbözőségén alapuló vitától” rettegnek a legjobban, Semjén rátesz még egy lapáttal. „Ön nem tiltakozott frakcióvezetőként, amikor Gyurcsány Ferenc elmondta az őszödi beszédet. Sőt azt nyilatkozta később, hogy »az őszödi beszédben nem az volt a hiba, ami elhangzott, hanem az, hogy nem nyilvánosan hangzott el«. Ön azon sajnálkozott, hogy az olykor nyomdafestéket sem tűrő sorokat nem hallotta mindenki.”

Ah, hát erről lenne szó? Hogy Kerényi csak csúnyán beszélt? Ha azt mondja, „Vidnyánszky színháza nem a homoszexuálisokról fog szólni”, akkor nem is kellett volna feltenni a kérdést? Tehát Magyarország miniszterelnök-helyettese szerint lehet minálunk vígan buzizni, csak találjuk meg hozzá a szalonképes kifejezéseket. Úgy, ahogy Kósa Lajos például?

Nos, ha már Lendvai Ildikót sikerült így eligazítania, Semjén úr segíthetne nekünk is. Tessék mondani, hogy kell azt finoman, keresztényi alázattal mondani, hogy „menjél te a büdös francba”?

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.