Budapest ostroma: a főpolgármestert tennék egyszemélyi felelőssé a koronavírusért

  • narancs.hu
  • 2020. május 13.

Narancsblog

Nélküle minden tökéletes lenne a szép új világban.

„Eddig nagyon sikeres a járvány kezelése, a védelmi intézkedésekkel alacsonyan tudták tartani a fertőzöttek számát” – mondta az országos tisztifőorvos a hét elején, de bejelentette azt is, hogy Budapesten és Pest megyében a legmagasabb a fertőzöttek száma.

Mondhatnánk erre, hogy Müller Cecilia tájékoztatása nem okozott különösebb meglepetést. Annak fényében különösen nem, hogy korábban Orbán Viktor hasonló adatok nyomán szabadította meg a vidékieket a kijárási korlátozás némely béklyójától: május 4-től – „a járvány elleni védekezés második szakaszában” – Budapestet és Pest megyét leszámítva „az üzletek, a vendéglátóhelyek kerthelyiségei, teraszai, a strandok, a szabadtéri múzeumok és az állatkertek nyitva tarthatnak” – a kartávolság betartásával.

Mindezt jó döntésnek is gondolhatnánk, de vitatkozhatnánk is rajta, ha olyan országban élnénk, amelynek vezetőit nem a másként gondolkodókkal és az ellenzékkel szembeni zsigeri gyűlölet, és a velük való permanens

leszámolás kényszere (és élvezete) motiválná,

hanem az ország állampolgárainak védelme, boldogulása stb. korra, nemre, párt- és felekezeti hovatartozásra való tekintet nélkül. Azonban Magyarország elég régóta nem ilyen hely, és most is minden jel arra mutat, hogy Orbánéknak a koronavírus elleni védekezésnél sokkal fontosabb az ellenzék, különösen a budapesti városvezetés folyamatos ellehetetlenítése, Karácsony Gergely folyamatos mocskolása a pártsajtón keresztül, ezzel együtt a budapestiek szívatása.

Gondoljunk csak Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő - nemrég még főpolgármester-helyettesként Budapest második számú embere - korábbi kijelentésére, amely szerint „a budapesti és Pest megyei lakos esetében nem fér bele, hogy elutazzon vidékre és ott folytasson szabadidős sétát, kiváltképpen nem aludhat ott”.

Noha Szentkirályi szavait még cáfolták azzal, hogy „félreérthette a jogszabályt”, Kovács Zoltán hétfői Facebook-bejegyzését cikkünk megjelenéséig még sem ő nem vonta vissza, sem más nem cáfolta, talán nem is véletlenül. Kovács azzal jött, hogy mivel a járvány leginkább a fővárosi idősotthonokban terjed, ezért az ottani halálesetek számának csökkenése a budapesti élet újraindításának feltétele. „Ennek az az oka, hogy a főpolgármester későn intézkedett, nem készítette fel a fővárosi idősotthonokat a járványra. Ezért főpolgármester úrnak azt javasoljuk, koncentrálja minden energiáját a főváros fenntartásában lévő idősotthonokra” – írta az államtitkár, ami minden bizonnyal azt a célt szolgálja, hogy

a főpolgármestert tegyék egyszemélyi felelőssé

a koronavírus miatt, a budapestieket pedig hangolják ellene. Mindez egyelőre még csak Kovács bizniszének látszik, ám ha hozzátesszük, hogy csütörtökön tárgyal a kormány az esetleges fővárosi enyhítések lehetőségéről, nem lennénk meglepve, ha az államtitkár magánjellegűnek látszó közlése – miután két nap alatt megfutotta a maga nem hivatalos köreit, s elkészültek a róla szóló hangulatjelentések is – e kormányülésen majd érvényre jut.

Vagy ha a köz tetszését nem nyerte el, netán Karácsony pozícióját erősítené, akkor ugyanúgy elvetnék, mint Szentkirályi Alexandra álláspontját az ottalvós bulikról. De ettől még nem lesz vége az őrületnek, maximum egy másik aljassággal próbálják a budapestieket Karácsony ellen hangolni.

Figyelmébe ajánljuk

Buli a reggeli felfrissüléstől kifulladásig – így látják az idei Szigetet a Narancs fotósai

  • narancs.hu

Meglepő fesztiválszettek, fényes nappal is csapató bulizók, rengeteg por, a koncerten épp elénk beálló ismeretlen, neonfényekkel kivilágított ösvények, napközbeni workshopok, esti koncertek, hajnalig tartó bulik és sakk a WC-ben – a Sziget az idén is pont ugyanolyan őrült, mint a korábbi években. Mutatjuk a Narancs fotósainak legjobb képeit az idei fesztiválról! 

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.