Az ember, akit Motherfuckernak hívnak

  • - kg -
  • 2013. augusztus 22.

Narancsszem

Mozikban az erőszakkal könnyű kézzel játszó Kick-Ass folytatása – a Jim Carrey-t is kiborító második rész főgonoszát, a The Motherfuckert Christopher Mintz-Plasse alakítja. A Superbadből ismert színésszel Londonban beszélgettünk.

magyarnarancs.hu: A The Motherfucker nevű balfék szuperhőst alakítod. Édesanyád nem fejezte ki rosszallását?

Christopher Mintz-Plasse: Édesanyám, köszöni, jól van. Nem volt ellenére, mi több, szerintem, bár ez maradjon köztünk, még izgatta is a dolog. Tudom, valami nincs rendben a családommal. Tudom, de mitévő legyek!

magyarnarancs.hu: Jim Carrey, noha fontos szerepe van a filmben (egy másik balfék szuperhőst alakít – a szerk.), elhatárolódott a produkciótól: a Twitter-történelem máris híressé vált bejegyzése az övé, melyben kifejti, hogy nem támogathat egy olyan filmet, amiben ennyi az erőszak. Most akkor mi van?

false

CM-P: Nincs semmi vész, szerintem ezzel csak jól járt a film. Ha az emberek azt látják, hogy Jim Carrey kiakadt, s annyira kivan, hogy promotálni sem hajlandó a filmjét, az akaratlanul is beindítja a szájpropagandát. A magam részéről sajnálom, hogy így történt, mert Jim Carrey egy édes pofa, remek lett volna együtt megfutni a promóciós köröket. Nem tudom, mi történt, nem adta meg a mobilszámát, nem tudtam vele megdumálni a dolgot.

magyarnarancs.hu: Szegény Roger Ebert, a híres (és nemrég elhunyt – a szerk.) filmkritikus gyomrát is megfeküdte az erőszakorgia; híresen ledorongoló kritikájában, melyet az első részről írt, nem igazán tudta túltenni magát a szatirikusan tobzódó erőszakon.

CM-P: Hát, igen, mit is mondhatnék, nem neki való volt, hát istenem. Nem hibáztatom Jim Carrey-t sem, egy olyan komikus géniusz, mint ő, máshogy gondolkodik, mint mi, normális emberek, úgyhogy amikor elolvastam, mit írt, egy cseppet sem voltam meglepve. Benne volt a pakliban. Egyébként meg, könyörgöm, elég nagy betűkkel rá volt írva a forgatókönyvre, hogy Kick-Ass – innentől senkit sem érhetett váratlanul az erőszak, hiszen ez a sorozat – akár a képregény, akár a filmek – lényege. Én egyébként bírom az erőszakot, főleg ha az, mint a Kick-Ass-ben is, komikusan van tálalva. Az olyan brutális dolgok, mint amilyen például a Visszafordíthatatlan volt, azért nálam is kiverik a biztosítékot.

magyarnarancs.hu: A képregények alkotójánál, Mark Millarnál jobban aligha ismeri bárki is a Kick-Ass-univerzum nüanszait. Kaptál valamilyen comic book gyorstalpalót?

CM-P: Mark Millar állandóan ott sertepertélt a forgatáson, kézben tartotta az ügyeket. Még egy kis szerepet is intézett magának, a filmvégi nagy össznépi verekedésben tűnik fel valahol a forgatagban. Úgy fest, mint akinek lövése sincs, hol van és mit csinál. Nem vagyok egy nagy képregényfogyasztó, mondhatni hidegen hagy az egész, úgyhogy a Kick-Ass képregényeken kívül nem nagyon ástam bele magamat a dologba.

magyarnarancs.hu: Ha a képregények iránt nem is, a Star Wars irányába azért csak vannak vonzalmaid?

CM-P: Naná, persze, még jó. Szerintem nagyon is jó hír, hogy J.J. (Abrams – a szerk.) értő kezeibe került a hetedik rész megrendezése. Szerintem Jar Jar Binkset simán el tudnám játszani.

magyarnarancs.hu: Nemcsak erőszak dolgában, de a szövegileg sem finomkodtátok el a filmet; bátorítva volt a kreatív káromkodás?

CM-P: Szeretem az ízes beszédet, és ha nem kell figyelnem a korhatárra, és ezúttal nem kellett, akkor szeretem elengedni magam és kötőszóként használni az f szócskát („fuck”). Megkötések nem nagyon voltak, de azért volt úgy, hogy Jeff, a rendezőnk rám szólt, hogy vigyázzak a számra, mert nem tenne jót a mozinak, ha géppuskaszerűen özönlenének a fuckok. Épp elég van a forgatókönyvben, intett, semmi szükség homokot hozni a sivatagba. Pedig, ha elkezdek improvizálni…

magyarnarancs.hu: Mint szakértője a témának: mi ma a menő káromkodás?

CM-P: Semmi új nincs a nap alatt, el van koptatva minden jó káromkodás. Lássuk csak, talán a „fing” – abban még van némi kiaknázandó komikum.

 

A Kick-Ass 2 kritikáját a Narancs következő számában olvashatják.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.