Olvasói levelek

Az avasi látványpékség (Kritikai iskola)

Magyar Narancs, 2012. február 2.

  • 2012. március 9.

Olvasói levelek

Tisztelt Szerkesztőség! Ádám Zoltán szövege tetszett, de van egy rész, amellyel nagyon nem értek egyet. "Egy képviseleti demokráciában azért emelünk valakit közhatalmi pozícióba, mert számunkra rokonszenves álláspontot képvisel a közjó mibenlétéről folytatott, soha véget nem érő vitában." A tankönyvet ismerem, de a valóság más.

Bizonyára nem egy országban éltünk az elmúlt évtizedekben.

Két példa.

1. Gyurcsány megpróbált egyenes, nyílt és jobbító lenni (népszavazás, párttámogatás etc.) - belebukott. A saját pártjának hercegei és a Viktor együttes erővel lenullázták.

2. Orbán Viktor választási győzelmét (fülkeforr.) milyen program alapozta meg? Vagy milyen vita folyt erről a programról a közjó érdekében? Demagóg, hazug agymosás a csodavárás jegyében.

Igen, azt hiszem, Ádám Zoltán tévedett. Az elvárása azért lehet jogos, mondjuk 30 év múlva.

Tisztelettel:

Dr. Simon János

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.