"Olvasói levelek" - Maga itt a tánctanár? - A tapasztalat ereje

  • .
  • 2009. április 2.

Olvasói levelek

Magyar Narancs, 2009. március 12. Kedves MaNcs, Mérő László legutóbbi cikkében egy matematikai feladványt írt le, azt állítva róla, hogy szinte elmagyarázhatatlan olyan embernek, aki nem teszteli önmagán sokszor közvetlenül a játékot. Nos, nem tartom magam matematikai zseninek, mégis egy végtelenül egyszerű magyarázatom van a feladványhoz, ami talán azokat is meggyőzi, akik elsőre kételkednek abban, hogy érdemes változtatni a játékvezető által kinyitott üres ablak után.
Ezennel megosztom ezt Mérő úrral, ha igényt tart rá.

Ha háromból kell kiválasztani egy jó ablakot, akkor 66 százalék eséllyel üres ablakot választunk. Ha ezek után megkapjuk az esélyt, hogy cseréljünk egy másik ablakra, akkor kötelességünk arra váltani, mert jókora az esélyünk, hogy egy üres ablakról mondhatunk le, egy jó eséllyel nyereményt tartalmazó ablak javára.

Mindazonáltal továbbra is meg vagyok győződve róla, hogy Mérő úr messze okosabb nálam, és a cikkben leírt üzenete, vagyis a gondolatmenetek elmagyarázhatóságának nehézségéről szóló intelmei így is átjöttek. Erős a gyanúm, hogy a fenti példáról is csak azért állította, hogy nehéz elmagyarázni, hogy ezzel helyzetbe hozhassa a Bayes-tételt, és az önfejűség kontra megvilágosodás témáját.

Maradok rajongójuk,

Juhász Péter

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.