Akik bénáztak és akik benézték

  • .
  • 2009. július 16.

Publicisztika

Magyar Narancs, 2009. július 9. Kedves MaNcs! Szakmabeliként Te is tudod, milyen rosszul esik egy magára valamit adó újságnak, ha bértollnoknak, ilyen-olyan érdekek kiszolgálójának minősítik.
Mi most ezt éreztük, amikor a jegybank kritikusairól írott cikketekben hivatkoztatok a HVG írására. Cikketek ugyanis így folytatódik: "A Magyar Narancs több helyről megerősített információi szerint a Simort érő támadások mögött a ... banki lobbi húzódik meg."

Én ezzel szemben most arról informállak Benneteket, hogy a HVG cikke mögött a közérdekű újságírói kíváncsiságon kívül semmi nem húzódik meg. Látva a sokféle elfogult meg még elfogultabb támadást és védekezést, gondoltuk, nem árt, ha az olvasó azt is megtudja, mi is történt valójában a jegybankelnök vagyonnyilatkozatából eltűnt 800 millióval. Ez volt a mi dolgunk. A banki, a Simor- és a többi lobbi meg nyilván teszi a magáét.

Barátsággal

Réti Pál

főszerkesztő, HVG

Cikkünkben természetesen eszünk ágában sem volt szántszándékkal azt sugallani, hogy a HVG cikke politikai megrendelésre vagy a jegybank elnökét lejárató kampány részeként íródott volna, hisz ezt nem így gondoljuk. Sajnáljuk, hogy ez a látszat kelhetett.

A szerk.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."