Gumibottal a nyomát

  • 1999. szeptember 9.

Publicisztika

Demokratikus rendőrségünk sikert sikerre halmozott a múlt héten is.

Demokratikus rendőrségünk sikert sikerre halmozott a múlt héten is.

Az, ahogy nagyon rövid idő alatt megszállták a Flórián üzletházat, egy ukrajnai turistabusz utazóközönségének is a becsületére vált volna. A viszkist keresték egyébként, lakossági bejelentés alapján, erre mozdult rá az egész készenléti rendőrség. Átszirénáztak az Árpád hídon, majd miután néhány órára sikeresen feltartották az üzletmenetet, csalódottan visszasomfordáltak a Duna túlpartjára.

Bontakozó szabad versenyes kapitalizmusunk előtt ez a gyakorlat széles távlatokat nyit. A versenytársak az üzleti élet számos szférájában kezdhetnek el telefonálni: jó napot kívánok, a Kiss József utcai éjjel-nappaliból beszélek - jelentkezik a Szövetség utcai konkurencia elváltoztatott hangon -, éppen itt vásárol nálunk a viszkis, eddig harminc deka lóveronait és két zsemlét rakott a kosarába, kérem, siessenek, megpróbálom feltartani a számlázással. A magyar városok vidáman szirénázó rendőrautókkal telnének meg, s mivel előbb-utóbb minden rendőr mindig éppen úton lenne a viszkis felé, a hadsereget is be lehetne vetni, mondjuk kalocsai deszantosok keresnék a viszkist a kecskeméti konzervgyár bálái alatt és a többi.

Három derék rendőr bajtárs a múlt csütörtökön egyébként már meg is előzte korát. ´k a Nyugati pályaudvaron vertek össze egy vasutast, állítólag mert nem volt nála személyi, de az igazi ok nyilván az volt, hogy feltűnően hasonlított egy whiskysüveghez. A rendőröket az sem hátráltatta munkájukban, hogy az illető szolgálattevő a munkahelyén belül változtatta helyét, tán épp azt ment volna bemondani, hogy késik a ceglédi lassított személy, de mire odáig jutott volna, hogy "figye...", már meg is rugdalták.

A drót, hogy a viszkis vasutas-egyenruhában bujkál a Nyugati pályaudvaron, bizonyára a konkurens vasúttársaságtól jött. Az ugyanis, hogy a verés alanya mellesleg a szabad vasúti szakszervezet aktivistája, csak a véletlen műve lehet.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.