Helytállást a művészet frontján is!

  • 1997. október 9.

Publicisztika

A múlt héten sikerült néhányszor Pécsi Ildikóval ébrednünk, szinte mindennapos vendége volt ő a televízió reggeli műsorának.

A múlt héten sikerült néhányszor Pécsi Ildikóval ébrednünk, szinte mindennapos vendége volt ő a televízió reggeli műsorának.

Első alkalommal félfontnyi habos torta leküzdése után azt jelentette ki a művésznő: "Én nagyon szeretem a katolikus egyházat." Ezután elszavalt egy verset. A műsorvezető ígérte, eljön Pécsi Ildikó másnap is. Vártuk nagyon, nem is hiába. Kiderült, megpályázta az Új Színház igazgatói székét. Lelkes szavakkal ismertette jobbító elképzeléseit, alighanem véletlenül egyedüliként az aspiránsok közül.

Õ nem lila színházat akar, nagy ívben kerülné az önmegvalósítás álorcájába bújt művészkedést, semmitmondást, ködöt. Õ szórakoztatná a tisztelt egybegyűlteket, elhozná a vidámságot, az izgalmat munkában megfáradt népének, amely, tudjuk, kik miatt, amúgy már teljesen le is szokott a kulturálódás e nemes fajtájáról.

Értsük meg, szükség van a mókára.

Igaz ugyan, hogy az Operettszínház igazgatója is szocialista párti képviselő, de nyilvánvaló, hogy nála sem politikai, hanem csakis magas művészi szempontok döntöttek. Nem lenne ez másként Pécsi művésznő esetében sem. Ezt megtudhattuk a legilletékesebbtől is.

Tőle.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.