Helytállást a művészet frontján is!

  • 1997. október 9.

Publicisztika

A múlt héten sikerült néhányszor Pécsi Ildikóval ébrednünk, szinte mindennapos vendége volt ő a televízió reggeli műsorának.

A múlt héten sikerült néhányszor Pécsi Ildikóval ébrednünk, szinte mindennapos vendége volt ő a televízió reggeli műsorának.

Első alkalommal félfontnyi habos torta leküzdése után azt jelentette ki a művésznő: "Én nagyon szeretem a katolikus egyházat." Ezután elszavalt egy verset. A műsorvezető ígérte, eljön Pécsi Ildikó másnap is. Vártuk nagyon, nem is hiába. Kiderült, megpályázta az Új Színház igazgatói székét. Lelkes szavakkal ismertette jobbító elképzeléseit, alighanem véletlenül egyedüliként az aspiránsok közül.

Õ nem lila színházat akar, nagy ívben kerülné az önmegvalósítás álorcájába bújt művészkedést, semmitmondást, ködöt. Õ szórakoztatná a tisztelt egybegyűlteket, elhozná a vidámságot, az izgalmat munkában megfáradt népének, amely, tudjuk, kik miatt, amúgy már teljesen le is szokott a kulturálódás e nemes fajtájáról.

Értsük meg, szükség van a mókára.

Igaz ugyan, hogy az Operettszínház igazgatója is szocialista párti képviselő, de nyilvánvaló, hogy nála sem politikai, hanem csakis magas művészi szempontok döntöttek. Nem lenne ez másként Pécsi művésznő esetében sem. Ezt megtudhattuk a legilletékesebbtől is.

Tőle.

Figyelmébe ajánljuk

Megjött Barba papa

A Kőszegi Várszínház méretes színpada, több száz fős nézőtere és a Rózsavölgyi Szalon intim kávéház-színháza között igen nagy a különbség. Mégis működni látszik az a modell, hogy a kőszegi nagyszínpadon nyáron bemutatott darabokat ősztől a pesti szalonban játsszák. 

Gyógyító morajlás

Noha a szerző hosszú évek óta publikál, a kötet harminckét, három ciklusba rendezett verse közül mindössze három – a Vénasszonyok nyara után, a Hidegűző és A madár mindig én voltam – jelent meg korábban. Maguk a szövegek egységes világot alkotnak. 

Elmondható

  • Pálos György

A dán szerzőnek ez a tizedik regénye, ám az első, amely magyarul is olvasható. Thorup írásainak fókuszában főként nők állnak, ez a műve is ezt a hagyományt követi. A történet 1942-ben, Dánia német megszállása után két évvel indul.

Gyulladáspont

Első ránézésre egy tipikus presztízskrimi jegyeit mutatja Dennis Lehane minisorozata: ellentétes temperamentumú nyomozópáros, sötétszürke tónusok, az Ügy, a magánélet és a lassacskán feltáruló múltbeli traumák kényelmetlen összefonódásai.

Mármint

A hullamosói szakma aránylag ritkán szerepel fiatalemberek vágyálmai közt. Először el is hányja magát Szofiane, a tanulmányait hanyagoló, ezért az idegenrendészet látókörébe kerülvén egy muszlim temetkezési cégnél munkát vállalni kénytelen arab aranyifjú.