Love Story

  • 1997. április 24.

Publicisztika

Itt volt például Romeo és Júlia. Szerették egymást, homlokzati díszítőelemeket másztak meg, aztán jött a rokonság, intrikált, és puff. Vagy Abélard és Eloïse: lelkük összeért, porhüvelyük dettó, mire fel megjelent a felettes hatóság a miskároló csaklival, és annyi. Nem is beszélve Violettáról és Alfrédról, akik másfél felvonáson át ha énekelhettek, aztán jött az öreg Germont, és úgy szétrecitálta őket, hogy nem csoda, ha abból tüdővész lett, meg párbaj is. Meg Szörényi és Bródy meg a köröttük settenkedő rosszakarók, a konkolyhintők.
Itt volt például Romeo és Júlia. Szerették egymást, homlokzati díszítőelemeket másztak meg, aztán jött a rokonság, intrikált, és puff. Vagy Abélard és Eloïse: lelkük összeért, porhüvelyük dettó, mire fel megjelent a felettes hatóság a miskároló csaklival, és annyi. Nem is beszélve Violettáról és Alfrédról, akik másfél felvonáson át ha énekelhettek, aztán jött az öreg Germont, és úgy szétrecitálta őket, hogy nem csoda, ha abból tüdővész lett, meg párbaj is. Meg Szörényi és Bródy meg a köröttük settenkedő rosszakarók, a konkolyhintők.

Volt abban valami megható, ahogy Csurka és Giczy kokettáltak egymással, Courts-Mahler írt állítólag ilyeneket; kacéran szemérmes pillantások, dúltan pihegő kebel, orcapír és férfibú meg gerleburukk decibelszám, és most vége. Némi rokonsági és felettes hatósági intrika, noch dazu Bratislavából keltezve, ahonnét magyar emberre mióta, hogy semmi jó nem származott, és kész, párta és kosár, a KDNP nem lesz a MIÉP-é, viszont meg pláne nem.

Sag schon, mondja erre a magyar, továbblapoz a sportrovat felé, már meg sem ütődve nemhogy azon, hogy ha ezek a piszkos külföldiek, akik azt se tudják, eszik-e vagy isszák az árvalányhajat például, közbe nem szólnak, egy parlamenti párt, isten tudja, miféle maszkópiába keveredik ezekkel a félnótás nácikkal; de még azon se, hogy magukat komolyan vetetni szándékozó politikusok, úgy látszik, a Csók és könny sorozatból lesik el a stratégiájukat, és ennyibe múlt, hogy be nem jött nekik. (Most arról, hogy a Csók és könnyben, a Tiffanyban meg a Júliában meg a többiekben két igaz szív, intrika ide vagy oda, a végén mégis egymásra talál, inkább ne is beszéljünk. Olvassunk klasszikus szerelmi tragédiákat, azok jobban végződnek.)

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.