Ugyanígy nem gondolhatja senki - bár a cikkíró írja -, hogy azért, mert sok helyen hírt adtak indulásunkról (a pontosság kedvéért azon a napon: 1 tv, 3 rádió, 4 napilap, 1 hetilap, 20 internetes portál), attól vetélytársakká váltunk.
Mókás odacsapni a Népszabadság napilapnak azért, mert másfél évvel ezelőtt (!) egy másik biztosító kapcsán kisebb terjedelemben számolt be valamiről. Ez akkor is szánalmas lenne, ha a cikk írója a nevezett biztosító sajtófelelőse lett volna.
De térjünk lényegesebb kérdésekre. Tudomásul kellene venni, hogy Járai Zsigmond tényleg fajsúlyos, közvélemény-formáló szakember. Jómagam sajtószóvivőként végigkísértem jegybankelnöki mindennapjait, de előtte is olyan pozíciókat töltött be (bankfelügyelet-vezető, miniszterhelyettes, tőzsdealapító, londoni befektetési bankár, bank-vezérigazgató, tőzsdeelnök, pénzügyminiszter), ami párját ritkítja - más szavakkal ilyen még nem volt. Ebből következik, hogy amikor vállalkozásba kezd, bejelent, megnyilatkozik, arra eddig is - és ha rajtam múlik, ezután is - oda fog figyelni a sajtó. Azon pedig kár megint keseregni, hogy miről tart beszédet: pont azt mondta, amit előre megszerveztünk, és ami a sajtómeghívóban leírt előadáscímből amúgy is kiderült.
Súlyos tévedése a cikknek, hogy a társaságunkban történő tulajdon szerzését a szerencsének tulajdonítja. (Talán sorsolásra gondoljunk?) Az vehet majd kedvezménnyel biztosítónk részvényéből, aki legalább évi 400 ezer forintos befektetési életbiztosítást vásárol! Biztosítónk és a magyar állam által indított - a cikk írója szerint máris összehasonlítandó - részvényvásárlási program indulásának a kisbefektetők csak örülhetnek. A befektetési kínálatot növeli a két új program (a sok ezer más lehetőség mellett); a megtakarítás, mint tudjuk, társadalmi és öngondoskodó egyéni érdek is - tehát minden kezdeményezést támogatni kellene.
Végezetül szeretném megállapítani, hogy ez az első fanyalgó, "savanyú a szőlő" cikk a hazai biztosító indulásával kapcsolatban. Az elfogulatlanság látszatát persze sikeresen elkerüli a szerző, aki a "kétmillió ügyféllel rendelkező Allianz", "sikeres CIB", "biztosítómulti Aegon" szófordulatokat használja. No, ennek ellenére teljes erővel dolgozunk tovább a Pannónia biztosítás sikerén!
Tisztelettel üdvözli a "biztosítási piacon várható hatása alapján érdemtelen (...) no-name biztosító" sajtószóvivője:
Missura Gábor