A férfiak szexuális világa

  • 2014. január 13.

Snoblesse

Ilyen mélyre ezen a nyáron aligha merészkedik előadás.

Kényes téma, legalább olyan kényes, mintha a nők szexuális világát vizsgálnánk. Persze nem mi, de vannak ismerőseink, akik ismernek olyanokat, akik nagyon is vizsgálják. Például Bánki Gergely, Janklovics Péter és Vinnai András – ők mindhárman ki-be járnak a férfi-női szerepekbe.

false

Az alábbiakban – csonkítatlan formában – A férfiak szexuális világa című színházi produkció hivatalos leírását közöljük. Kérjük, gondosan olvassa el, s utána is maradjon velünk, mert lenne egy kérdésünk. Tehát:

„A férfiak szeretik a kellemes zenét. A férfiak szeretik a sejtelmes fényeket. A férfiak szeretik a szép szavakat. A férfiak szeretik a finom mozdulatokat. A férfiak szeretik a fennkölt gondolatokat. A férfiak szeretik a meghitt pillanatokat. A férfiak szeretik a finom érintéseket. A férfiak szeretik az elgyönyörködtető művészeteket. A férfiak szeretik a jó társaságot. A férfiak szeretik a tartalmas kalandokat. A férfiak szeretik a precíz gépjárműveket. A férfiak szeretik a laktató ételeket. A férfiak szeretik a gyöngyöző söröket. A férfiak szeretik az izgalmas futballmérkőzéseket. A férfiak szeretik az akciódús mozifilmeket. A férfiak szeretik a jópofa bemondásokat. A férfiak szeretik a pucér asszonyokat. A férfiak szeretik az ocsmány tréfákat. A férfiak szeretik a megdöbbentő büfögéseket. A férfiak szeretik a gyors, kemény szexet. A férfiak szeretik a igényes pornófilmeket. A férfiak szeretik a igénytelen pornófilmeket, és szeretik a kellemes zenét.”

Önök szerint a fentiekből mennyi igaz? Ne siessék el a választ, nézzek meg előtte az előadást.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.