A Gondnokság II/2.

  • 2012. november 17.

Snoblesse

Keleten a helyzet változatlan, a nemzetközi helyzet fokozódik, a Gondnokság pedig – Dankó István, Kocsis Gergely, Ötvös András, Rajkai Zoltán és Pálos Hanna főszereplésével – a második évadjába lépett.


„Sajnos – számunkra szerencsére – mostanság eléggé zajlik itthon az élet: kábé mindennap történik valami, amit beilleszthetünk a gondnokok ténykedésébe” – ezt még az induláskor mondta a Narancsnak Dömötör András, a Katona színházi sitcomjának rendezője, és az azóta eltelt idők minden tekintetben a készítőknek kedveztek; Magyarország egy napi hírekre reflektáló abszurd sorozat számára maga az aranybánya. Mindazonáltal a napi hírek igen szűrten és meglehetősen átdolgozva szüremlenek be a Gondnokság nevű, erősen ősanyázó (és ősapázó) társaság zavaros mindennapjaiba, melyek során a legnagyobb gondjuk arra volt a gondnokoknak, hogy eljusson az Ősapa az Ősanyába, és beteljesítse a szent mag a küldetését. „A Gondnokság egy alapérzetet fogalmaz meg arról, ami ebben az országban van. Nem a kormány ellen megyünk, sokkal inkább a politikai anarchiát tűztük ki célul” – fogalmazott a rendező. Keleten a helyzet pedig változatlan, a nemzetközi helyzet fokozódik, a Gondnokság pedig – Dankó István, Kocsis Gergely, Ötvös András, Rajkai Zoltán és Pálos Hanna főszereplésével – második évadjába lépett. Előadáskezdés: 19.00 és 21.00 óra.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.

Dőlve halnak

Lóhalálában terjesztették be és fogadták el egy salátatörvénybe csomagolva a védett erdők könnyebb letarolását lehetővé tevő módosításokat a kormánypárti képviselők. Az erdőkért aggódó szakemberek is csak találgatnak, kinek sürgős a várható erdőirtás.