A szerető álma

  • 2015. június 30.

Snoblesse

Takács Kati Tóth Krisztina-verseket mond.


Fotó: Németh Dániel

Távolról sem hagyományos versmondóest A szerető álma – amely nemcsak a produkció, de egyben Tóth Krisztina egyik versének címe is: a költemény a Magas labda című kötetben található, s kritikusunk elragadtatásában azt találta írni róla, hogy egy hideglelős látomás (a teljes kritika itt). Ezen az estén azonban nem(csak) a hideglelésé, hanem az összművészeté a főszerep – és persze Takács Kati színművészé, aki zenés-táncos kísérettel és vetített képek között mondja a verseket, például ezt is:

„és kitakarva látszott, hogy a testek / még fiatalok, de már nem egészen, / hogy halandóak, de már nem egészen, / és csukott szemmel az egyik megígérte / a másiknak, hogy ott, a másik évben / lesz macska is, mert anélkül mit érne…”

Figyelmébe ajánljuk

Két óra X

Ayn Rand műveiből már több adaptáció is született, de egyik sem mutatta be olyan szemléletesen az oroszországi zsidó származású, ám Amerikában alkotó író-filozófus gondolatait, mint a tőle teljesen független Mountainhead.

Megtörtént események

  • - turcsányi -

A film elején megkapjuk az adekvát tájékoztatást: a mű megtörtént események alapján készült. Első látásra e megtörtént események a 20. század második felének délelőttjén, az ötvenes–hatvanas évek egymásba érő szakaszán játszódnak, a zömmel New York-i illetékességű italoamerikai gengsztervilág nagyra becsült köreiben.

Élet-halál pálinkaágyon

Óvodás korunktól ismerjük a „Hej, Dunáról fúj a szél…” kezdetű népdalt. Az első versszakban mintha a népi meteorológia a nehéz paraszti sors feletti búsongással forrna össze, a második strófája pedig egyfajta könnyed csúfolódásnak tűnik, mintha csak a pajkos leánykák cukkolnák a nyeszlett fiúcskákat.

Egy fölényeskedő miniszter játékszere lett a MÁV

A tavalyi és a tavalyelőtti nyári rajtokhoz hasonlóan a vasúttársaság most sem tudott mit kezdeni a kánikula, a kereslet és a körülmények kibékíthetetlen ellentétével, s a mostani hosszú hétvégén ismét katasztrofális állapotok közt találhatták magukat az utasok.

A botrány határán

A Nádas-életműsorozat leg­újabb kötetét a színházi világnap alkalmából mutatták be az Örkény Színházban. Hogy hazai színházi életünk hogyan viszonyul ezekhez a magyar drámahagyományból kilógó művekhez, arra éppen egy Örkény-dráma, a Kulcskeresők címével válaszolhatunk.