A szerető álma

  • 2015. június 30.

Snoblesse

Takács Kati Tóth Krisztina-verseket mond.


Fotó: Németh Dániel

Távolról sem hagyományos versmondóest A szerető álma – amely nemcsak a produkció, de egyben Tóth Krisztina egyik versének címe is: a költemény a Magas labda című kötetben található, s kritikusunk elragadtatásában azt találta írni róla, hogy egy hideglelős látomás (a teljes kritika itt). Ezen az estén azonban nem(csak) a hideglelésé, hanem az összművészeté a főszerep – és persze Takács Kati színművészé, aki zenés-táncos kísérettel és vetített képek között mondja a verseket, például ezt is:

„és kitakarva látszott, hogy a testek / még fiatalok, de már nem egészen, / hogy halandóak, de már nem egészen, / és csukott szemmel az egyik megígérte / a másiknak, hogy ott, a másik évben / lesz macska is, mert anélkül mit érne…”

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.